Stránka 1 z 2
K. Air regulátor na S13
Napsal: 29.04.2008, 06:05
od Vladislav Bureš
Můj pravděpodobně neotvírá jak by měl ale protože má auto další problémy byl bych raději kdyby se našel někdo u prahy abych to mohl nejpre zkusit.
Napsal: 29.04.2008, 08:58
od Heini
A co v Praze :-D
Napsal: 29.04.2008, 09:06
od Vladislav Bureš
Heini píše:A co v Praze :-D
Dobročinosti se meze nekladou kam mám přijed?
Napsal: 29.04.2008, 15:02
od doublejay
AR má být bez přivedeného napětí PLNĚ otevřený a po připojení +12V (je tam trvale po nastartování) se má při současných teplotách tak do 3 minut plně zavřít (a otáčky klesnout ze zvýšených cca 1500 na zatepla nastavených cca 850). Kontrola funkce je snazší než ta demontáž, pod těmi dráty a hadicemi je tam pro normální české ruce pracujícího člověka pěkně zk***enej přístup. Odpoj, vymontuj, foukni - musí to jít lehce jako do kousku neucpané trubičky (proti světlu musí být trošku vidět skrz pootevřenou clonkou). Připoj na 12V, druhý drát na zem, počkej max. 4 min a zkus fouknout - nesmí to jít ani trochu, i když zabereš jak do tuby...
Napsal: 29.04.2008, 15:07
od Vladislav Bureš
po nastartování mám 500 ot a pk postupně vylezou se zahříváním motoru na cca 600-650 ot a při jízdě když pustím plyn a mám vyřazeno tak je motor tak na 400-500 a po nějaké době opět vyleze na těch 600-650
Napsal: 29.04.2008, 15:09
od Vladislav Bureš
skoušeli jsme s Martinem 534 zvíšit volnoběh vyšroubováním toho šroubu za škrtící klapkou a i po vyšroubování se otáčky vůbec nezměnily tak vydedukoval že neotvírá jak by měl a proto mám nízký volnoběh těch 500 za studena
Napsal: 29.04.2008, 15:25
od doublejay
Je možné, že máš AR zamrzlý v poloze "zavřeno". I kdybys ucpal klapku, přes AR musí za studena jít dovnitř vzduch (je to "obtokový ventil").
Jinak s Kentoyou jsme si na mém autě užili snad všech ventilů a regulátorů - FICD, AR, AAC. Všechny zasekané, zamrzlé... V jednom mi dokonce chyběla ta návratová pružinka... Rozebrat, vyčistit, zkontrolovat konektory (u mě na AAC), jinak volnoběh se nastavuje s odpojeným AAC na cca 800 a po připojení má stoupnout o cca 50.
Napsal: 29.04.2008, 15:28
od Vladislav Bureš
doublejay píše:Je možné, že máš AR zamrzlý v poloze "zavřeno". I kdybys ucpal klapku, přes AR musí za studena jít dovnitř vzduch (je to "obtokový ventil").
vím ale asi jde přez něj málo vzduchu proto mám tak nízký vonoběh
Napsal: 29.04.2008, 15:34
od doublejay
no to je právě ono - na teplém motoru přes něj NESMÍ jít nic a volnoběh musí jít nastavit jen tím volnoběžným šroubem na sadě ventilů (po pravé straně ECCS). Pokud jsou nízké studené otáčky, chybí tam právě ten vzduch přes AR, pokud je zavřený (a nemá být). Ale i s plně zavřeným AR musí jít nastavit volnoběh na těch 850 podle manuálu...
Ještě zkontroluj čidlo teploty pro ECU, protože AR dělá jen ty zvýšené otáčky, ale bohatost směsi řídí ECU i na základě teploty motoru. Změř odpor čidla na studeném a pak na teplém motoru, problikni si chybové kódy, jestli nemáš přerušené dráty od čidla k ECU.
Napsal: 30.04.2008, 07:36
od Vladislav Bureš
Sice jsme si tu hezky pokecali (děkuju za rady) ale stále nutně čebuju Air regulátor
Napsal: 30.04.2008, 09:23
od mrkevvzime
mno tak ja jsem taky resil problemy s AR a AR vzhledem jeho "dokonalemu" provedeni nemuze nikdy tesnit na 100% ale maxtak na 90
auto funguje i se vyndanym AR a zaslepenyma hadicema! sice to nastartuje do nizkych otacek, ale jen kdyz je chladno a stacilo brnknout do plynu a otacky se +- srovnaly.
BTW AR zavira pomoci bimetalu ktery se ohriva od motoru ta elektrika to jen pomaha urychlit - kdyz nefunguje el. vyhrev nic se nedeje jen se zavira dele
Napsal: 30.04.2008, 09:31
od Vladislav Bureš
já vím ale ono když to chcípá protože nedrží volnoběh který nejde seřídit vytočením toho šroubu u ECCS (při vytáčení šroubu se otáčky vůbec nehnou) a musím otevřít kapotu a podložit doraz klapky papírem než se to ohřeje tak to by tě také nebavilo
Napsal: 30.04.2008, 09:56
od mrkevvzime
zkus ho vymontovat a kouknout do nej - kdyz uvidis svetlo je otevrenej a nehcipa to kvuli nemu...
jsou dva typy AR 1. jdou normalne rozebrat takze pokud je zadrenej necistotou staci vycistit
2. mam trebas ja a musel sem mu pomoct pilnikem abych ho otevrel
dohromady nic v nem neni je tam jen pruzinka, ktera ho otvira, bimetal ktery ho zavira a takova primitivni clona neba jak to nazvat, ktera prave zavira pruchod vyduchu a jeste je tam ten el. ohrev, ale ten neni extra dulezitej pro funkci jen ji urychluje.
nez ho budes kupovat tak bych ho vyndal a zkontroloval stejne te to nemine
jenze jak pises, ze i po zahrati to ma 650 ot tak si myslim, ze to nebude AR ale necim jinym
trebas zadelanym AAC nebo ACC ted nevim jak se to jmenuje
muj byl spinavej jak prase a po vycisteni stoupli otacky...
Napsal: 30.04.2008, 10:28
od Vladislav Bureš
OK také na něj juknu
Napsal: 30.04.2008, 12:56
od yHCov
jestli chceš,můžu ti pujčit na vyzkoušení vyčistěnej z s12,nevim jestli jsou stejný,ale vizuelně mi přišli dost podobný.Když ti bude fungovat,prodám ti ho.Jsem z vršovic