Stránka 1 z 1

Pozor na zatuhlé pístky brzdičů

Napsal: 31.05.2008, 12:13
od 935Baby
Objevil jsem problem na prednich brzdach. Zatuhlé pístky se na zahratych brzdach nevraceji :evil:

A pritom na studenych brzdach je to uplne ok. Me nikdy nenapadlo kontrolovat jak se toci kolo se zahratymi brzdami :shock: Nebo vy to tak kontrolujete?

Podle manualu se to kontroluje takto:

Obrázek

No ja mel na studenych brzdach silu potrebnou k otoceni disku cca 5kg a na zahratych brzdach cca 30kg :shock: Jakmile brzdy vychladli - cca 30-40minut tak to bylo ok, zase sila 5kg

Jsem na to prisel nahodou ze jsem popojizedl pomaloucku a bylo citit jak neco auto brzdi...tak jsem to zvednul a mel jsem co delat abych otocil predníma kolama :shock: Ale pri tom za jizdy vubec nebyli znat nejake problemy ze by desticky piskali atd.

Vysledek...kurvil jsem pekne drahy desticky, vyssi spotreba paliva a mozna i zkurveny kotouce. No ale zase jsem o neco chytrejsi...

Napsal: 31.05.2008, 22:38
od Lukaash
Reseni je jake, vymena tesneni a vycisteni brzdicu? ... Ptam se, protoze jsem to resil na FC ... vycisteni, vymena tesneni a vyroba vsech novych nerezovych pistku, tak jestli muzu byt v klidu :-)

Napsal: 31.05.2008, 22:43
od 935Baby
Lukaash píše:Reseni je jake, vymena tesneni a vycisteni brzdicu? ... Ptam se, protoze jsem to resil na FC ... vycisteni, vymena tesneni a vyroba vsech novych nerezovych pistku, tak jestli muzu byt v klidu :-)
No tak vycisteni a vymena tesneni by mela pomoct. Pokud neni poškrábaný pístek nebo otvor v brzdiči.

Napsal: 31.05.2008, 22:44
od MYSAK
Ze by to byl duvod toho jak se mi nepochopitelne rozpalily brzdy natolik ze sem malem nedobrzdil? asi taky vyzkousim..

Napsal: 31.05.2008, 22:45
od Design
Ja sem je mel nazadku zarezli jako krava a auto vubec nebrzdilo pri vymene destiček se nato přišlo a ted se to da no ale nerek bych že sou brzdy z s14 nejake jedovate.

Napsal: 31.05.2008, 23:14
od Lukaash
pripadny poskrabany otvor v trmenu by teoreticky nemel nijak zvlast vadit ... skrabance by melo stacit jen zahladit, o tesneni a presne vedeni pistku by se mel starat "O" krouzek ...

btw, ja mel zatuhlych / zarezlych 5 z 8 ... pistky vicemene nepouzitelne, diky pomerne hluboke bodove korozi povrchu ... Obrázek Obrázek

Napsal: 15.06.2008, 12:06
od 935Baby
No a takhle pak dopadnou kotouče :cry: :cry: :cry:

Obrázek

Hotspots a transfer brzdového obložení na kotouč

Obrázek

Takové praskliny jsou skoro po cele ploše kotouče

Obrázek
Obrázek

Napsal: 21.06.2008, 17:50
od 935Baby
Tak jsem rozebral třmeny.

Takhle vypadal pístek, nejsou to skrabance pouze spina.

Obrázek

A tady jeden dobry typ z demontaze. Aby vam nevychcala brzdovka z celeho predniho systemu tak jsem dal sponku na oko hadice. Ale neptejte se me co je to za sponky a kde je sehnat. Ja je nasel nahodou v šupliku

Obrázek

Re: Pozor na zatuhlé pístky brzdičů

Napsal: 17.07.2008, 17:50
od 935Baby
Takže se nakonec ukázalo že na mém autě způsoboval přibržďování hlavní brzdový válec. Po výměně těsnění už to nepřibržďuje. Asi se zavzdušňovával nebo prostě nějaký haluz v těsněních - nebo jsem slyšel že taky že se můžou ucpat zpětné porty na pístkách hlavního brzdového válce a kapalina se pak nevraci tak jak má.