Velmi pekna fotka sviecky po detonaciach
Napsal: 21.09.2008, 13:00
S dovolenim autora fotky Petr.S14 tu publikujem fotku jeho sviecky po detonaciach v motore. Detonacie vznikli z dovodu prilis vysokeho tlaku turba na seriovej ECU na S14. Narast tlaku bol samovolny, dovod musi majitel preskumat. Je to vynimocne dobra fotka, ktora ukazuje vela veci, ktore teraz popisem podrobnejsie. Ako vzdy pisem, sviecky su velmi dobry indikator toho co sa v motore deje.
Takze, tu je obrazok, na fotke je velmi dobry zoom a ostrost a hlavne svetlo:
tu je fotka z ineho uhla, dobre vidiet izolator:
ako prve si iste kazdy vsimne chybajucu zemniacu elektrodu. Je odtavena vplyvom prilis vysokej teploty. odtavena elektroda moze poskodit povrch piestu ale hlavne moze poskodit turbinu turba.
co je ale ovela dolezitejsie nam ukazuje keramicky izolator sviecky. vsimnite si velmi dobre ako vyzera. je pokryty tmavymi bodkami. tieto bodky su z motoroveho oleja, ktory sa doslova vpiekol do izolatora. ako sa tam dostal? olej tvory ochrannu tepelnu vrstvu na povrchu piestu, vdaka ktoremu sa material piestu (hlinik) neroztavi, aj ked teplota vo valci vysoko presahuje jeho teplotu tavenia. olej vdaka teplotnej zotrvacnosti povrch piestu chrani. pri detonaciach tlakove spicky tuto vrstvu porusia a olej sa rozstrekne vo valci a vplyvom extremnej teploty sa pripecie na izolator sviecky.
to vsak nie je vsetko. tym ze sa porusila olejova vrstva, doslo nevyhnutne k roztaveniu samotneho materialu piestu. dobre sa pozrite na izolator blizko pri strednej elektrode. vidite tam drobne leskle bodky, lesknu sa ako malicke diamanty. tak to je hlinik odtaveny z piestu a difundovany do izolatora.
myslim ze v tomto bode je uz kazdemu jasne, ake su detonacie nebezpecne a destruktivne.
pripajam referencny odkaz:
http://www.dragstuff.com/techarticles/r ... plugs.html
http://www.dragstuff.com/techarticles/p ... tures.html
Takze, tu je obrazok, na fotke je velmi dobry zoom a ostrost a hlavne svetlo:
tu je fotka z ineho uhla, dobre vidiet izolator:
ako prve si iste kazdy vsimne chybajucu zemniacu elektrodu. Je odtavena vplyvom prilis vysokej teploty. odtavena elektroda moze poskodit povrch piestu ale hlavne moze poskodit turbinu turba.
co je ale ovela dolezitejsie nam ukazuje keramicky izolator sviecky. vsimnite si velmi dobre ako vyzera. je pokryty tmavymi bodkami. tieto bodky su z motoroveho oleja, ktory sa doslova vpiekol do izolatora. ako sa tam dostal? olej tvory ochrannu tepelnu vrstvu na povrchu piestu, vdaka ktoremu sa material piestu (hlinik) neroztavi, aj ked teplota vo valci vysoko presahuje jeho teplotu tavenia. olej vdaka teplotnej zotrvacnosti povrch piestu chrani. pri detonaciach tlakove spicky tuto vrstvu porusia a olej sa rozstrekne vo valci a vplyvom extremnej teploty sa pripecie na izolator sviecky.
to vsak nie je vsetko. tym ze sa porusila olejova vrstva, doslo nevyhnutne k roztaveniu samotneho materialu piestu. dobre sa pozrite na izolator blizko pri strednej elektrode. vidite tam drobne leskle bodky, lesknu sa ako malicke diamanty. tak to je hlinik odtaveny z piestu a difundovany do izolatora.
myslim ze v tomto bode je uz kazdemu jasne, ake su detonacie nebezpecne a destruktivne.
pripajam referencny odkaz:
http://www.dragstuff.com/techarticles/r ... plugs.html
http://www.dragstuff.com/techarticles/p ... tures.html