Stránka 1 z 2
Rozpoznání řídící jednotky S13
Napsal: 20.11.2008, 19:04
od doublejay
Na jednotce je velké číslo (67/70), což znamená verzi před/po faceliftu.
Vedle znaku Nissan je číslo ve tvaru např. "23710 39F00". Číslo napravo znamená určení modelu / výbavy:
36Fxx = Jap / non-cat
39Fxx = Euro / cat
44Fxx = Euro / non-cat
xxF1x = automatic gearbox
xxF0x = manual gearbox
Pak je řádek se třemi poli: "MEC-D007 D1 1109".
"MEC-D007" je verze software
"D1" je verze palivové mapy (snad vysoko- a nízkooktanová)
"1109" je Part Nr.
Vše bez záruky, pozjišťováno z netu... Pokud tam mám něco špatně nebo víte víc, dejte vědět do sz, opravím to.
Re: Rozpoznání řídící jednotky S13
Napsal: 21.11.2008, 10:04
od raddy
myslim ze prave MEC Dxxxx oznacuje verziu auta, to je jedine podstatne oznacenie ktore je potrebne pre identifikaciu ecu. tak napr MEC D007D je euro s lambdou, manual a pod. ak niekdo potrebuje vymenit alebo nahradit ecu, vzdy sa musi orientovat podla kodu MEC, ktory priamo urcuje verziu softveru vzhladom k verzii auta.
inak mam kompletny archiv asi vsetkych pouzivanych softverov v ECU, je deleny cisto podla kodu MEC.
Re: Rozpoznání řídící jednotky S13
Napsal: 21.11.2008, 18:34
od doublejay
Jasne, diky za pripominku; zatim se to (snad) nevylucuje s tim, co jsem napsal, pokud bys narazil na rozdil, klidne to napis sem nebo primo mne do sz, opravim to. Ja tohle nasel na ruskem i polskem foru, zatim jsem mel v rukou jen evropske verze a sedelo to (casto pajim patice
) , zajimaly by me ty japonske nebo americke... Jeste by me zajimalo, jestli se nejak lisi hardware jednotky prave pro verze cat/non-cat, auto/manual atd. Nezkoumal jsem to, nikdy se mi najednou nesesly aspon dve jednotky ruznych verzi.
Re: Rozpoznání řídící jednotky S13
Napsal: 21.11.2008, 22:49
od raddy
myslim ze samotny hardware sa nelisi, aspon nie co sa funkcneho hladiska tyka. uz som viac krat pouzil mec d007D software v roznych ECU a fungoval. nejaky rozdiel mozno bude, ecu co ovlada lambdu moze byt fyzicky ina ako ecu bez lambdy (budu tam nejake obvody navyse) ale napriek tomu funguje, samozrejme bez riadenia lambdou a opacne.
co je podstatne, lisia sa samotne softvery v eprom. napr. automat ma navyse rutiny na ovladanie prevodovky, cat ma navyse rutiny na riadenie lambdy a pod...ale samotne ecu su vymenitelne, aspon doteraz som nenarazil na ziadnu ktora by nebola a uz som riesil aspon 3-4 rozne typy. dolezite je ze napr. ecu bez lambdy pouziva aj iny AFM (4 vyvodovy) kde sa nastavuje zmes manualne, kdezto ecu s lambdou pouziva 3 vyvodovy AFM+lambdu. Avsak ak pouzijes soft lambdovy na bezlambdovej ecu tak bude fungovat(bez lambdy), avsak niektore funkcie, hlavne obohacovanie zmesi pri starte (sytic) su casto riesene inak, predpokladam ze kvoli odlisnemu AFM. povedal by som ze sa to nevylucuje s tym co si napisal, ale myslim ze dolezite je oznacenie samotneho softveru (mec xxxxx), samotne ecu su dost mozno hardverovo zhodne....mam pocit, ze podstatna je verzia softveru, ecu ako taka je zrejme lubovolne vymenitelna.
Re: Rozpoznání řídící jednotky S13
Napsal: 22.11.2008, 16:55
od blázen
těch MEC D je víc měl jsem doma 007 ,008,009 je bez katu tuším pro AFM se 4ma vývodama..bez záruk,je to dlouho,co jsem je držel v ruce...nicméně sem ve svém autě střídal tuším ty 007 s 008 a jezdilo v pohodě...a prásknu se,že to jezdilo i s 009 ale to jsem jen chtěl vyzkoušet z nudy..
Re: Rozpoznání řídící jednotky S13
Napsal: 22.11.2008, 18:15
od raddy
kompletny zoznam by mal zahrnovat:
016B JDM MT
017B JDM AT
001 JDM MT
R015 JDM AT
003E2 JDM MT
015 JDM AT
007D EDM MT
005A
022A
009D
005B
010C
006C
JDM je japan domestic market, EDM je european domestic market, AT je automat, MT je manual, tie co nemaju oznacenie neviem ake su presne. vsetky tieto softy mam v archive, mal by byt kompletny. 008 som zatial nevidel. inak mam kompletny archiv vsetkych starsich nissan softverov, tym myslim vsetkych:D
Re: Rozpoznání řídící jednotky S13
Napsal: 22.11.2008, 23:11
od MYSAK
Tak trochu praxe
71 nesedi podle toho co psal doublejay a D-008 je to co si ty raddy nevidel..takze mam asi unikat
Jinak tahle ecu je z (snad) EDM a byla tam AT prevodovka
Re: Rozpoznání řídící jednotky S13
Napsal: 22.11.2008, 23:43
od Kentoya
71 už jsem měl taky v ruce, dokonce je možné, že ji mám v autě
Re: Rozpoznání řídící jednotky S13
Napsal: 23.11.2008, 00:42
od raddy
napisal som ze ZATIAL som 008 nevidel, no uz ju vidim, no problem
Re: Rozpoznání řídící jednotky S13
Napsal: 23.11.2008, 10:01
od vrtas
Mám jen dotaz. Je JDM ecu pro ca18det jiná?
Budu mít asi možnost koupit ''sérii'' s mapama od mines
Re: Rozpoznání řídící jednotky S13
Napsal: 23.11.2008, 10:22
od raddy
ano, je ina. v japonsku je len 100okt. benzin a na to su usposobnene aj ECU. ak by si tankoval 95okt. benzin, mohol by si mat problem.
Re: Rozpoznání řídící jednotky S13
Napsal: 23.11.2008, 11:08
od MYSAK
2 Raddy: Doufam ze to neberes jako naky rejpani nebo tak..vim ze je to posledni dobou celkem zvyk
Tenkrat sme se nak bavili a rikal si ze sou tam naky rozdily v obohacovani smesi nebo co, uz si zjistil neco vic?
Re: Rozpoznání řídící jednotky S13
Napsal: 23.11.2008, 13:16
od raddy
niektore, hlavne ecu bez lambdy, maju iny sposob obohacovania zmesi pocas zohrievania motora. ak by to bol problem, viem importovat povodne mapy sitica do inej ecu. po zohriati by vsetko malo bezat bez problemov aj po vymene ecu/cipu za inu. ak by bol problem, viem manualne doladit mapy sitica.
Re: Rozpoznání řídící jednotky S13
Napsal: 23.11.2008, 13:35
od MYSAK
Prave sme se o tom driv nak bavili a se Stage1 od horshamu mam za studena hrozne bohatou smes, huli to jak avie takze bude problem asi v tom
Re: Rozpoznání řídící jednotky S13
Napsal: 23.11.2008, 13:37
od raddy
moze to byt v tom. ak das naspat povodnu ecu, je vsetko v normale?