Stránka 1 z 2
Keramika ku Přítlačáku
Napsal: 19.05.2009, 18:47
od vrtas
Tak mám opět jeden dotázek
( Možná to tu někde je )
Co udělá udělaná kovo-keramická spojková lamela se sériovym přítlačákem (SR)?
Jestli třeba budou větší rázy do tranny nebo tak.
Díky
Re: Keramika ku Přítlačáku
Napsal: 19.05.2009, 18:49
od Mirek
razy nebudou, protoze keramika potrebuje vetsi pritlak..takze nejspis bude klouzat
Re: Keramika ku Přítlačáku
Napsal: 19.05.2009, 18:50
od vrtas
Ok, díky.
To sem chtěl vědět
Re: Keramika ku Přítlačáku
Napsal: 20.05.2009, 11:35
od evo400
Kovokeramika má větší třecí schopnosti. Tedy více to škube. Je to větší námaha pro materiály které se o to třou. Tedy jestliže sériová spojka se sériovou lamelou vydrží asi tak životnost dvou lamel. Pokud se dá kovokeramika, tak se to dojebe zhruba najednou. Výborné je, že když sériovou lamelu vyměníš za kovokeramiku (třeba 6ti puk) tak se ti nezmění ovládací síla na pedál a jen to víc drží a odolává to více teplu.
Re: Keramika ku Přítlačáku
Napsal: 20.05.2009, 11:49
od Mirek
evo400 píše:Kovokeramika má větší třecí schopnosti. Tedy více to škube. Je to větší námaha pro materiály které se o to třou. Tedy jestliže sériová spojka se sériovou lamelou vydrží asi tak životnost dvou lamel. Pokud se dá kovokeramika, tak se to dojebe zhruba najednou. Výborné je, že když sériovou lamelu vyměníš za kovokeramiku (třeba 6ti puk) tak se ti nezmění ovládací síla na pedál a jen to víc drží a odolává to více teplu.
Hmm a s tim pritlakem je to jak? Bylo mi receno ze keramice nesvedci prokluzovani, proto maji pritlacaky ke keramickym lamelam vetsi pritlak.?
Re: Keramika ku Přítlačáku
Napsal: 20.05.2009, 11:57
od evo400
Nesvědčí prokluz ? no jasně že nesvěčí, keramika je tvrdší než klasika a tak to víc vydírá materiál z přítlačíku i setrváku. Ale jak se chceš rozjet bez prokluzu spojky ? Větší přítlak mají proto aby přenesly ještě více krouťáku za málo peněz. Vícelamelová spojka stojí většinou hned dvojnásobe a víc peněz než jednolamelová. Ovšem tvrdší přítlačák znamená větší namáhání nohy řidiče, což se dá přežít a také větší axiální sílu působící na uložení kliky.... což už je velký problém
Těch výhod a nevýhod bude ještě víc. Každopádně když ti zahoří sériová lamela kvůli teplotě, jinak by držela, tak nejsnazší je koupit jen kovokeramickou lamelu a nechat spojku dožít. Pro seriózní závdní auto to není dobrá volba, tam to chce dvou nebo třílamelovou velmi lehkou spojku.
Re: Keramika ku Přítlačáku
Napsal: 20.05.2009, 12:03
od blázen
pokud někdo má nutnost použít kovokeramiku,tak patrně proto,že mu ten výkon seriová lamela neunese.. a bez silnějšího přítlačáku problém asi nevyřeší
Re: Keramika ku Přítlačáku
Napsal: 20.05.2009, 12:35
od evo400
A můžeš mi definovat pojem neunese ?
Z vlastní zkušenosti uvedu příklady
Leon TDi 4x4 ... sériová spojka udržela motor v záběru bez problému. Ovšem při hrubém zacházení se stalo, že se lamela zahřála tak, že proklouzla nebo se nedokázala při řazení pod plynem chytnout. Kovokeramická lamela to vyřešila.
Mitsu EVO9 .... sériová spojka udržela motor v záběru bez problému. Při hrubém zacházení se mi zkroutila už druhá dloulamela HKS. Tedy ani dvoulamela HKS to nevyřešila.
AE86 SR20DET .... sériová spojka uržela motor v záběru bez problému. Problém nastal při hrubším podřazovaní přez spojku a shiftlockách. Kovokeramika to zatím vyřešila.
Opravdu jen zřítka kdy se setkávám s tím, že by spojka vůbec neudržela motor v tahu a klouzla. To je opravdu spíš až po tom co se jí nakládá při rozjezdu, řazení, podřazování a kdy se na ní buď vytvoří "glasing" sklovitá leská vrstva a nebo kdy již vyhoří teplotou část segmentů.
Re: Keramika ku Přítlačáku
Napsal: 20.05.2009, 12:44
od kenivruh
Urcite kazdy mysli neudrzala pri rozbehu a radeni, nie zeby smykala ked uz je motor v zabere.
Re: Keramika ku Přítlačáku
Napsal: 20.05.2009, 15:15
od blázen
odpovězeno.. navíc tu všichni zvedaj výkon nad hranici ,kde se dá se seriovou spojkou něco jezdit..
tohle vím z vlastní zkušenosti já
Re: Keramika ku Přítlačáku
Napsal: 20.05.2009, 15:45
od MYSAK
evo400 píše:...a také větší axiální sílu působící na uložení kliky....
Tohle si moc nedokazu vysvetlit, pritlacak preci tahne proti setrvaku takze zvysenej tah muze bejt max na srouby co pritlacak drzej ne? jak pripadne proc i na kliku?
Re: Keramika ku Přítlačáku
Napsal: 20.05.2009, 16:22
od evo400
MYSAK píše:evo400 píše:...a také větší axiální sílu působící na uložení kliky....
Tohle si moc nedokazu vysvetlit, pritlacak preci tahne proti setrvaku takze zvysenej tah muze bejt max na srouby co pritlacak drzej ne? jak pripadne proc i na kliku?
Omlouvám se, ale nevím zda Silvia používá pull nebo push spojky, ovšem to je jedno...... k čemu myslíš že je přišroubovaný setrvák ?
Re: Keramika ku Přítlačáku
Napsal: 20.05.2009, 16:30
od Design
Klika
Re: Keramika ku Přítlačáku
Napsal: 20.05.2009, 16:44
od raddy
schopnost spojky preniest krut. moment je definovana:
- trecim koeficientom materialu oblozenia (ako kombinacia trecej plochy a materialu)
- silou pritlaku
dalej je tu pojem tepelnej odolnosti oblozenia spojky, ktory vobec nemusi priamo suvisiet s velkostou krutiaceho momentu, ako skor so stylom pouzivania spojky.
kombinacia horeuvedenych vlastnosti spojky urci jej vhodnost lebo nevhodnost pre danu aplikaciu, ktora sa moze znacne lisit napriek viac mnenej zhodnemu krut. momentu motora. Je jasne ze inak bude spojka namahana pri off-road aplikacii, inak pri drifte a inak na okruhu. Toto vsetko treba uvazit pri volbe spojky.
kazdopadne, nastastie mame velmi velku databazu praktickych skusenosti s volbou spojky na ca18det od seriovych vykonov az po nejakych 700k, takze staci len citat, prip. si nechat poradit co je vhodne a v akej kombinacii. Vseobecne plati, ze keramicke oblozenie ma podstatne vyssiu teplotnu odolnost ako organicke, rovnako ako treci koeficient. Na druhej strane je keramicke oblozenie menej odolne voci poskodeniu pri preklzne (tu prichadza na radu styl pouzivania spojky), inak povedane keramicka spojka sa nesmie nechat preklzovat viac ako je nevyhnutne. Z toho vypliva nutnost silnejsieho pritlacneho taniera kvoli zamedzeniu preklzu. Samozrejme, pritlacny tanier ma svoj dovod aj pre samotny prenos krut. momentu a je jedno s akym oblozenim spojky.
Otazka jedno ci viac lamelovej spojky je tvorena 2 aspektami:
- potrebnou trecou plochou
- priemerom spojky v zmysle zotrvacnych sil
trecia plocha je jasna vec, kedze nemozeme zvacsovat priemer lamely, musime na zvysenie trecej plochy pridat dalsie lamely.
co sa tyka priemeru spojky, tu vam viac nenapisem, pretoze som lenivy si to natukat do googlu, necham to na vas
co sa tyka vole ulozenia kluky na 200sx, myslim ze je lepsie 1x vidiet ako 10x pocut (citat):
http://www.youtube.com/watch?v=XIy9PCFD ... r_embedded
Re: Keramika ku Přítlačáku
Napsal: 20.05.2009, 16:54
od buky300zx
evo400 píše:MYSAK píše:evo400 píše:...a také větší axiální sílu působící na uložení kliky....
Tohle si moc nedokazu vysvetlit, pritlacak preci tahne proti setrvaku takze zvysenej tah muze bejt max na srouby co pritlacak drzej ne? jak pripadne proc i na kliku?
Omlouvám se, ale nevím zda Silvia používá pull nebo push spojky, ovšem to je jedno...... k čemu myslíš že je přišroubovaný setrvák ?
Pritlacak vytvara tlak na lamelu a zotrvak,kluka s tym nema nic,jednine pri vytlacani.
EDIT:Raddy dal video,nevsimol som si.