Tak jsem konečně dostal razítko se zápisem variabilních pneu a ráfků do velkého TP, je to tady jedna velká byrokracie protože chybí ti jedno razítko a všechno se to vrátí na začátek, dělal jsem tuto výjimku poprvé a asi i naposledy. Podle zákona jsou 3 možné způsoby jak zapsat do velkého TP variabilní pneu a ráfky 1. pomocí typového listu, 2. na základě prohlášení autorizovaného dovozce a kontrole v pověřené zkušebně 3. Zápis individuelně dovezených ráfků na základě kontroly v pověřené zkušebně.
Já jsem si vybral první způsob, ani jsem si moc vybírat nemohl, protože leasingová společnost, která je po dobu leasingu vlastníkem auta mě žádný jiný způsob nedovolila (jinak nezařizoval jsem to na dvoukilo ale na jiné auto).
Pokud máte auto naleasingované u nějaké leasingové společnosti, tak nemáte velký TP, má ho leasingová společnost, která je po dobu leasingu vlastníkem auta.
1) Takže první je potřeba napsat do leasingové společnosti aby mě zapůjčila veliký TP (obvykle dojde do 3 pracovních dnů a půjčuje se na 14 dnů)
2)Potom je potřeba aby leasingovka poslala souhlas (plnou moc), na které je napsané, že souhlasí s namontováním větších kol, ale podmínkou je, aby tyto kola měly TÜV homologaci, takže je ještě potřeba jim poslat dokumenty jako je TÜV homologace (KBA dokument) a překlad homologace do češtiny (většinou je v němčině), na základě těchto dokumentů pošle leasingová společnost vyjádření, jestli s namontováním souhlasí, nebo ne
3)Pokud s tím leasingová společnost souhlasí, tak můžete koupit kola, které mají Schválení KBA (TÜV homologaci) a podle této homologace se můžou na daný model auta namontovat
4)Prodejce, který Vám tyto kola prodá, musí vyplnit typový list (foto s „pár“ razítkama přikládám dole), jinak u nás platí čím víc razítek, tím je úředník víc spokojený
5)Po vyplnění typového listu prodejcem je potřeba zajet do pneuservisu, kde to namontují a dají na to další razítko
6)Po razítku pneu servisu, je potřeba zajet na stanici STK, kde kontrolní technik typu „K“ prověří instalaci na autě, tam musíte dovézt auto s namontovanýma kolama, typový list, velký TP, Schválení KBA (TÜV homologace) a překlad Schválení KBA do češtiny. Tady ten kontrolní technik typu „K“ vezme všechny ty papíry, tváří se přitom velice důležitě a dá Vám do typového listu poslední razítko, za které si vezme 300Kč. Tady je to úplně nejlepší, protože kontrolní technik typu „K“ má právo, když se mu zdá, že kola moc vylézají z blatníků Vám to razítko nedat a vy se můžete jít klouzat.
7) Dojdete na místně příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností (dopravní odbor) kam si donesete vyplněnou žádost, velký TP, vyplnění typový list, schválení KBA (TÜV homologace), překlad schválení KBA do češtiny, souhlas (plnou moc leasingové společnosti), 50Kč. Pokud se bude úředníkům všechno líbit tak do velkého TP natisknou 2 řádky (viz foto dole).
Tak a takto to dneska funguje, byrokracie a nic jiného. Šlo mě jenom o to, že pokud bych to auto nekde zrušil, tak pojišťovna jde po všem aby nemusela zaplatit moc peněz, takže i po kolech, a pokud bych si tam ty kola namontoval, auto někde buchl a leasingovka zjistila, že ty kola nejsou zapsané ve velkém TP tak mě ještě navíc dají pokutu 50.000Kč.