4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti
Chci se zeptat na nazory ohledne 4ws, ne klasicky hydraulicky, ale to jako ma skyline, elektricky se 3 rezimy fungovani (Power, A/T, Snow). Chtel jsem to davat pryc v domeni ze je to stejne jako u 240sx, ale tohle je mensi a praktictejsi. Jaky jsou rozdily v jizde s 4ws a bez nej. Pokud auto neni stavene na drift, ale spise na Grip + sem tam driftik atd, je lepsi to tam nechat nebo to mam dat pryc?
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti
jedinou zkusenost se 4WS mam s prelude 2.0 ... kola krasne zatacely i na miste coz bylo velice prakticke pri parkovani :-) pri ostre jizde se auto chovalo bezvadne do doby nez se to 4WS vysralo takze pokud auto nemas vylozene na drift tak bych to tam nechal :-)
- blázen
- user
- Příspěvky: 12264
- Registrován: 19.03.2005, 17:57
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti
z prelude mám zkušenost z mrkačky.. už po koupi to bylo posrané
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
- Fizzbiker
- user
- Příspěvky: 3406
- Registrován: 14.01.2010, 18:29
- Bydliště: cca Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti
ja mam teda zkusenost jen fwd vs AWD
AWD - auto je celkově kultivovanější sice do zatačky trochu vic tuhe (nedotacivost) nicmene pri prujezdu a pridani plynu drzi krasne stopu je citelnejší vice abych tak rekl důvěry hodnější
protoze sem kašlal na vybehany krizek nakonec se z kardnu vylomil proto moznost srovnani na stejnem aute se stejne rozlozenou hmotnosti atd.
FWD - auto je roztěkané pri orudke akceleraci sebou vonat cuka zprava doleva podle toho jak zabiraj kola, celkově je to takové zdivočelé v zatackach pod planem je mnohem duraznejsi pocit nedotáčivosti, auto o poznání více zaklekává na zatezovane predni kolo,...
zavěrem myslím si ze idealni podvozek na auto je stálá 4x4 se samosvorem na zadku (pripadne s mozností odepnutí predku bez jakehokoliv vlivu automatiky)
po tom so jsem si vyzkousel jizdu s AWD su rozhodnuty bud ho zastavět do svojeho pulsara nebo si neco s AWD koupit...
AWD - auto je celkově kultivovanější sice do zatačky trochu vic tuhe (nedotacivost) nicmene pri prujezdu a pridani plynu drzi krasne stopu je citelnejší vice abych tak rekl důvěry hodnější
protoze sem kašlal na vybehany krizek nakonec se z kardnu vylomil proto moznost srovnani na stejnem aute se stejne rozlozenou hmotnosti atd.
FWD - auto je roztěkané pri orudke akceleraci sebou vonat cuka zprava doleva podle toho jak zabiraj kola, celkově je to takové zdivočelé v zatackach pod planem je mnohem duraznejsi pocit nedotáčivosti, auto o poznání více zaklekává na zatezovane predni kolo,...
zavěrem myslím si ze idealni podvozek na auto je stálá 4x4 se samosvorem na zadku (pripadne s mozností odepnutí predku bez jakehokoliv vlivu automatiky)
po tom so jsem si vyzkousel jizdu s AWD su rozhodnuty bud ho zastavět do svojeho pulsara nebo si neco s AWD koupit...
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti
Jak presne to ma souviset s 4ws (natacenim zadni napravy)Fizzbiker píše:ja mam teda zkusenost jen fwd vs AWD
AWD - auto je celkově kultivovanější sice do zatačky trochu vic tuhe (nedotacivost) nicmene pri prujezdu a pridani plynu drzi krasne stopu je citelnejší vice abych tak rekl důvěry hodnější
protoze sem kašlal na vybehany krizek nakonec se z kardnu vylomil proto moznost srovnani na stejnem aute se stejne rozlozenou hmotnosti atd.
FWD - auto je roztěkané pri orudke akceleraci sebou vonat cuka zprava doleva podle toho jak zabiraj kola, celkově je to takové zdivočelé v zatackach pod planem je mnohem duraznejsi pocit nedotáčivosti, auto o poznání více zaklekává na zatezovane predni kolo,...
zavěrem myslím si ze idealni podvozek na auto je stálá 4x4 se samosvorem na zadku (pripadne s mozností odepnutí predku bez jakehokoliv vlivu automatiky)
po tom so jsem si vyzkousel jizdu s AWD su rozhodnuty bud ho zastavět do svojeho pulsara nebo si neco s AWD koupit...
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
- Fizzbiker
- user
- Příspěvky: 3406
- Registrován: 14.01.2010, 18:29
- Bydliště: cca Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti
jaj tak to sry myslel sem ze resis AWD... tak to teda smaž....Mirek píše:Jak presne to ma souviset s 4ws (natacenim zadni napravy)
Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti
4WS, tím je myšlen hicas? Na R34 to mám a je to celkem ... zajímavý :-) Ještě jsem si na to neudělal názor, to bude chtít ten okruh zkusit, ale na okresce to neuvěřitelně drží stopu ... a je to cítit, takový divný pohyb zadní části Ovšem nic odborného vám k tomu nepovím
'01 Nissan Skyline R34 GTR LHD
'99 Nissan Silvia S15 LHD
'97 Nissan 260SX S14.5
'97 Nissan 200SX S14
'90 Nissan 200SX S13
'93 Nissan 200SX S13 (SOLD - DRIFT machine)
'93 Mazda RX-7 FD (SOLD - STREET machine)
'99 Nissan Silvia S15 LHD
'97 Nissan 260SX S14.5
'97 Nissan 200SX S14
'90 Nissan 200SX S13
'93 Nissan 200SX S13 (SOLD - DRIFT machine)
'93 Mazda RX-7 FD (SOLD - STREET machine)
Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti
Já co jsem slyšel, tak je to velmi zvláštní pocit, musí si na to člověk zvyknout, ale na okresce by se s tím mělo jezdit dobře... Na driftíky mi to moc nesedí - aby to nevedlo až k nečekané přetáčivosti a následným svodidlům
200SX S13 ... "Being second is to be the first of the ones who lose" - Ayrton Senna
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti
jojo..u R33 a 34 se to jmenuje Super Hicas, 3 mody funkce, prepinac na stredove konzoli se 3 polohama..vse elektricky. Asi ho tam dam, vyhodit to muzu vzdycky...diky za nazory.chosecz píše:4WS, tím je myšlen hicas? Na R34 to mám a je to celkem ... zajímavý :-) Ještě jsem si na to neudělal názor, to bude chtít ten okruh zkusit, ale na okresce to neuvěřitelně drží stopu ... a je to cítit, takový divný pohyb zadní části Ovšem nic odborného vám k tomu nepovím
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti
Mám zkušenosti akorát s Prelude, na celym tom systému je zvláštní, že při hodně malym rejdu se točili kola stejně jako přední a teprve při většim obráceně.......přišlo mi to jako kravina, ale fungovalo to skvěle. Výborně kopírovala stopu i při větší rychlosti....nejednalo se o žádnej zachovalej kousek,ale docela vrak. Při ostrym zatočení do zatáčky byl zadek schopnej nečekaně ustřelit. Na kluzkym povrchu (sněhu) se to chová fakt divně a je třeba si na to zvyknout.
Silvia S12 CA18ET Fibreglass Edition
Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti
Tak stara Preludka mela nataceni zadni napravy pevne zavisle k nataceni predni, Nissany to maji delany podstatne inteligentneji pres comp...
Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti
Dle mého názoru je to pro auta, která mají rozložení váhy rovnoměrné jako třeba ZX, ale u SX vpředu s RB a již s tak lehkým zadkem, budeš muset jezdit zatáčky bez plynu. U FWD a AWD to značně snižuje nedotáčivost.
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti
koukal jsi nekdy jaky ma rozlozeni vahy SX na napravach?Koudy píše:Dle mého názoru je to pro auta, která mají rozložení váhy rovnoměrné jako třeba ZX, ale u SX vpředu s RB a již s tak lehkým zadkem, budeš muset jezdit zatáčky bez plynu. U FWD a AWD to značně snižuje nedotáčivost.
RB 240sx ma 57/43, coz neni tak spatneThis gives me 57/43 weight distribution. I'd say at BEST if you have an SR it would be 55/45 with similar car to mine. Basically my car at time of weigh in has nothing under the dash except wires, 3/4 tank of gas, no sound deadning and two front seats with stock steel wheels. This of course is on an S13 hatchback.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
- blázen
- user
- Příspěvky: 12264
- Registrován: 19.03.2005, 17:57
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti
tomu se moc nechce věřit ta prdel u SX je fakt lehká
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti
ten borec co to pise s tim byl na vaze, nevim teda jake RB, ale je to i s baterkou v motorovym prostoru.. Je potreba si uvedomit ze podstatna cast RB s prevodovkou je za napravou a ne pred. Takze vaha jde ke stredu.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde