Stránka 1 z 6
BRZDY
Napsal: 26.04.2012, 20:35
od adner
Jelikož přišly na řadu brzdy a budu je chtít dotáhnout k naprosté dokonalosti
, budu sem cpát nápady, zajímavosti a všelijaké ty poznatky, ať si z toho každý může vzít co potřebuje. Taktéž zde kdokoli bude chtít může řešit problémy, techniku a konzultovat vlastní zkušenosti a návrhy co se zpomalovacího hardware týče...
Včera jsem přivezl kotouče od Kábrta - "new provedení"
versus staré
nová verze (vlevo) má jinak řešené větrání, čímž kotouč lépe odvádí teplo a je lehčí...hodil jsem je na váhu a nový model má 5,60 kg, starý 6,16 kg při průměru 360/30 mm. To je o pěkného půl kilogramu rotující hmoty víc.
Vážil jsem taky kotouč D2 brzd, 7,94 kg při průměru 356/30 mm = zde je nárůst 2,34 kg a to už je sakra rozdíl.
Re: BRZDY
Napsal: 26.04.2012, 20:53
od Fizzbiker
ja zacnu:
v aktualnim setupu na pulsaru pouziju vzadu R33 zadni dvojpistky a face S13 (280mm) kotouce.
premyslim jak resit rucni brzdu.
varianty:
A) hydraulika pruchozi varianta kdyz bude rucka brzdit vlastne standartnima zadnima brzdama
B) rucka jen na parkovani takze treba maly kotouc na prirube diffu na kardan...
C) zvlastni trmen na rucku?
jine varianty? ma smysl hydraulicka rucka atd. ocenim zkusenosti.
Re: BRZDY
Napsal: 26.04.2012, 20:56
od mara_m
Fizzbiker píše:ja zacnu:
v aktualnim setupu na pulsaru pouziju vzadu R33 zadni dvojpistky a face S13 (280mm) kotouce.
premyslim jak resit rucni brzdu.
varianty:
A) hydraulika pruchozi varianta kdyz bude rucka brzdit vlastne standartnima zadnima brzdama
B) rucka jen na parkovani takze treba maly kotouc na prirube diffu na kardan...
C) zvlastni trmen na rucku?
jine varianty? ma smysl hydraulicka rucka atd. ocenim zkusenosti.
to si mel rict ze ces face pac ty co mas u me jdou pred neboli 256ky
a jestly ces dva hlas v cas
Re: BRZDY
Napsal: 26.04.2012, 21:06
od adner
takhle vypadá osmipístek MD stará varianta. Původně to byl hliníkový odlitek, ovšem objevovaly se problémy s nehomogenitou materiálu. Dnes už je brzdič kompletně frézován na CNC mašině z vysokopevnostního kovaného duralu, což zmíněné problémy odstranilo. Navíc se zvýšila pevnost, díky čemuž se mohlo ušetřit na rozměrech a zmíněný je nejnižším vyráběným brzdičem na světě. Je taky hodně lehký. Pístky mají průměr 34 mm x 16 ks, takže je třeba použít pumpu o rozměru větším než 1" a jsou z duralu + elox. Destičky jsou typizovaný rozměr Ferodo, AP, Hawk, Pagid, CL atd, takže výběr no problem.
Re: BRZDY
Napsal: 26.04.2012, 21:15
od Woyta
Variantu C pouziva i Ferrari.
Enzo:
Varianta A Je myslim pro bezny provoz dokonce zakazana. Kapalina unikne, tlak poklesne a je to v ...
B taky nebude ideal.
Re: BRZDY
Napsal: 26.04.2012, 21:27
od buky300zx
Velmi pekne.Tie kotuce su dost lahke a to odvetravanie-parada!Kolko cca stoji set 360/30 s brdicmi?
Ja mam na Bmw original Mkove Ate a zatial celkom dobre.Odvetravanie je tam ako na tvojom starom kotuci(klasika).
Na Z31ke ma DBA 5000 a dosky Hawk,ale este som na tom poriadne nejazdil
Inak tie DBA maju tiez celkom dobre riesene vetranie:
https://www.google.sk/search?q=dba+5000 ... 66&bih=664
Re: BRZDY
Napsal: 26.04.2012, 21:32
od Fizzbiker
woyto nedelej ze sebe blbce...
samozrejme vim ze se pouzivaji dvoje trmeny, stejne tak me nezajima co je nebo neni povolene a jeste tak absurdni duvod jako je unik kapaliny? z normalnich brzd nemuze utect ze?
pokud mas potrebu mi vysvetlit proc nebude na parkovaci brzdy varianta B idealni rad si to v sz prectu. (parkovaci brzda na vsecky 4kola?)hm... a nezajimaji me pocity ale zkusenosti a fakta.
Re: BRZDY
Napsal: 26.04.2012, 21:39
od Trinom
A co řešení D) - čili jeden třmen pro lankovou ručku i kapalinovou brzdu?
Re: BRZDY
Napsal: 26.04.2012, 22:55
od Woyta
Je to z ciste bezpecnostnich duvodu. Nahoda je blbec.
1) Mas mit dva na sobe nezavisle brzdne systemy. Kdyby nahodou praskla brzdova hadicka mas tak sanci dobrzdit rucni brzdou. (Mozna proto taky dava Citroen rucku na predni kola). To jednotna hydraulika nesplnuje.
2) Zadny hydraulicky system neni dokonale tesny. Vzdy se nejake uniky najdou Jde jen o to jak jsou velke. Ano muze se jednat o zanedbatelne uniky (treba kolem gumicek pistu) ale casem se mohou zvetsit. V aute se vsechno klepe, hybe atd. Pro provozní brzdu to muze byt stale OK ale v pripade rucky jde o dny, tydny, mozna i mesice. Jakmile poklesne tlak pod urcitou uroven, tak se ti auto muze dat do pohybu. Hydraulika je v tomhle ohledu nevypocitatelna a proto se preferuje mechanicke reseni.
Re: BRZDY
Napsal: 26.04.2012, 23:03
od adner
komplet set stojí něco kolem 35, což není vůbec špatná cena na to, co to umí...
to F: hydraulická parkovací je ganz nahovno, není spolehlivá. Z každých brzd utíká kapalina, sice málo ale za pár dní je tlak pryč. Navíc mám pocit, že mi do systému zanáší určitou pružnost, takže ji dávám do hajzlu... varianta B stojí za úvahu. Ten kotouč bude jen jeden a nebude velký ale když připočítáš převod v diffu, mohlo by to fungovat. rozhodně bych to ovšem řešil mechanickou cestou, ne hydro. Staré V3S to měly taky tak, místo kotouče měly na kardanu válec a přes něj byl napnutý řemen, který se pákou utáhl. V automatických převodovkách je parkovačka řešená úplně stejně už asi tisíc let...
nebo použít nové koncernové brzdiče se servomotory
Re: BRZDY
Napsal: 26.04.2012, 23:23
od Woyta
Pripadne se mechanicky trnem zablokuje ozubeni na vystupni ose. Takhle to je aspon je C3 prevodovce.
Re: BRZDY
Napsal: 26.04.2012, 23:24
od Fizzbiker
slo mi prave o to zda ta hydraulika ma nejaky smysl, parkovaci budu resit zvlast, jak sem psal pripada mi to jako nejlepsi varianta navic bude brzdit vsecky 4kola v podstate ze
s tou pruznosti me to nenapadlo popremyslim ale takovy strelec jako ty určitě nejsem...
rucku jako parkovaci nepouzivam parkuju tak abych se nemusel spolehat na jeji bezchybnou funkci a pokud nelze zaparkuju jinde.
jeste jedna vec...
pokud pouziju vetsi brzdy (vetsi plocha pistku) doporucujes zvatsit i prumer MBC nebo mensi prumer neni na skodu? jde o to aby pro zabrzdeni byl schopny vytlacit dostatecny objem nez se dole zarazi pedal, ve vysledku by byl delsi chod coz muze zvysit čitelnost brzd a umoznit presnejsi davkovani, nebo se pletu?
Re: BRZDY
Napsal: 27.04.2012, 00:09
od adner
nepleteš, je to naprosto správně, nesmí to ale být příliš moc, protože delší dráha zpomaluje reakci (motorika nohy v přetížení nestíhá) + delší mrtvý chod, což je dost nahouby.... vztahoval jsem to k obvyklému seriovému přepákování s posilovačem = velký průměr/ krátký chod/velký převod...prostě správně vyvážit a odladit všechny parametry není vůbec legrace...
Re: BRZDY
Napsal: 27.04.2012, 09:30
od Fizzbiker
adner píše:nepleteš, je to naprosto správně, nesmí to ale být příliš moc, protože delší dráha zpomaluje reakci (motorika nohy v přetížení nestíhá) + delší mrtvý chod, což je dost nahouby.... vztahoval jsem to k obvyklému seriovému přepákování s posilovačem = velký průměr/ krátký chod/velký převod...prostě správně vyvážit a odladit všechny parametry není vůbec legrace...
chapu diky... mam tu nachystane tri prumery nejvice se mi libi prave ten maly kdy sem si to zhruba pocital melo by to vyjit. uvidim jak to bude pocitove coz je myslim taky dost dulezite aby cloveku brzdy vyhovovaly. diky pak sem poreferuju o vysledku.
Re: BRZDY
Napsal: 27.04.2012, 09:59
od adner
problém je v tom, že když brzdíš, tak to nikdy není lineární akce ale přetížení se dost podstatně mění (podélné ale i příčně) což má snahu tahat nohu ve směru g, takže je lepší, když má pedál spíš větší protitlak (kratší dráhu) aby na ty neregulované pohyby nebyl tak citlivý. Toto je problém horního uchycení pedálu, kdy je noha ve vzduchu a pracuješ s celou její hmotností. Pokud váží cca kg 20, při 1g má najednou dvojnásobek, takže aniž by člověk chtěl, tlačí silou o 20 kilo větší. Není to moc ok, proto taky všechny echt auta mají pedály na zemi aby se vlastní hmotnost pazoury eliminovala...jinak pocit na brzdě je to nejdůležitější a vše ostatní by se podle něj mělo zaonačit