Stránka 1 z 1

vyvažovací prášek

Napsal: 17.03.2013, 18:40
od xNEZMARx
většinou je pro nákladní vozy ale našel sem tady i na osobák
má tu někdo zkušenost? hlavně potřebuju vědět jestli se to musí hned projet na autě
http://www.tgpneu.cz/vybaveni-servisu/d ... zit-5.html

Re: vyvažovací prášek

Napsal: 17.03.2013, 19:09
od SilverFox
Nemusí. Zůstává to sypký a neustále se to v kole přemisťuje. Ta aplikační tabulka je zvláštní. Zatim jsem se setkal jenom s tim že se to aplikuje podle rozměru gumy.

Re: vyvažovací prášek

Napsal: 19.03.2013, 01:47
od mauglie
http://www.ddpneu.cz/product-category/c ... rasek.html

No do kol u SX bych to teda nedal :D Leda že chceš jezdit podle předpisů, možná proto píší "vhodné pro osobní..."

Re: vyvažovací prášek

Napsal: 19.03.2013, 19:29
od xNEZMARx
jo ja koukal že to řešili i na motorkářskym foru a jestli si to tam sypou jednostopý blázni někde v americe tak coby ne :lol: ale nic takovýho na vyšší urovni sem tady nenašel

Re: vyvažovací prášek

Napsal: 23.03.2013, 20:04
od Josip
ja som to mal na kamione a ked sme prezuvali na zimu kolesa tak som si vsimol opotrebenie vnutornej strany pneu,aj v servise mi povedali ze ten prasok derie pneu z vnutra.Ako kamion robi trosku ine km a hlavne pod inou zatazou-cez leto.

Re: vyvažovací prášek

Napsal: 27.03.2013, 09:38
od Awatar
Rozhodně se to nedá doporučit. Neni prášek jako prášek, v kamionový dopravě je to poměrně hodně používáný. Ten nejrozšířenější prášek co se používá, tak ten práší nemá rád vlhkost. Tzn. přidírá se ventil pneumatiky a pokud je pneumatika dofouknutá z kompresoru bez odlučovače vody (nebo se špatně funknčím) = většina benzínek, tak pak ten prášek vytvoří v pneumatice "hroudy" a vyvážení je v tahu a ve výsledku to udělá ještě větší bordel, než nevyvážená pneumatika. Pak ten klasický prášek je ještě abrazivní, tzn. že obrušuje butylovou vrstvu (což je vrstva udržující tlak pneumatiky uvnitř a je velmi tenká). Nákladní pneumatiky mají butylovou vrstvu daleko robustnější a odolnější než pneumatiky osobní. Takže u osobních pneumatik je větší riziko probroušení, než u nákladních i vzhledem k rozdílu v kilometrovém průběhu. Víceméně jediným správně funknčím práškem jsou silikonové kuličky (vypadají jako skleněné) od Rema TipTop, ale stojí víc jak dvojnásobek klasického prášku.

Každopádně nevidím důvod používat prášek u osobních pneumatik, kdy vyvážení kol, nebo i převážení je daleko jednodušší a levnější než u nákladních.