Stránka 1 z 4
Zvyšování výkonu u atmosferickýho motoru
Napsal: 23.10.2013, 07:37
od OndraS13
Založim jednotný tema kam se můžou vyjádřit ti chytřejší ...
Jde mě o navýšení výkonu u atmosferickýho motoru , čím začít , jak nej-efektivněji využít ten motor a čemu se vyvarovat ...
Jedná se mi především o výfuk ( ten už v druhym tematu tak nějak tušim co a jak ) , odlehčený věci ( setrvák , kardan , řemenice ) , vačky ( je jich hodně na ebay-i - tak jaký použít ) , vzduchovej filtr ( už je nějaký objednaný tak uvidíme jak se osvědčí ) , vstřiky ( jaký nejlíp použít ) , sání ???
V plánu je taky vyndat motor ven a udělat motorovej prostor tak jestli jsou nějaký věci který tam jsou zbytečný ( chci vyndat klimu , tempomat , hicas ) motorovej prostor chci aby k něčemu vypadal tak jestli tam jsou ještě nějaký nepotřebný věci ?
Je to hudba budoucnosti ale potřebuju si v tom dělat pořádek ...
Re: Zvyšování výkonu u atmosferickýho motoru
Napsal: 23.10.2013, 07:56
od OndraS13
Ještě co mě napadlo tak aby to bylo řešení na kterym nechci až tak šetřit ale chci aby to byl nějakej rozumnej střed ( nepotřebuju vše od HKS ale zas chci aby to nějak vydrželo )
A samozřejmě nejlepší navýšení výkonu je turbo/kompressor - to nezavrhuju ale nejdřív chci zkusit atmosferu takže úpravy co se budou dělat tak aby někdy v budoucnu ladily s turbem
Re: Zvyšování výkonu u atmosferickýho motoru
Napsal: 23.10.2013, 07:59
od kenivruh
1. zvysenie statickej kompresie
2. ostrejsie vacky
3. s 2. suvisi od urcitej velkosti vacky aj uprava hlavy (vacsie ventily,zvacsenie kanalov), aby dokala tie vacky aj vyuzit
4. uprava sacieho potrubia, aby nebol restrikciou pre vacsi prietok vzduchu
Re: Zvyšování výkonu u atmosferickýho motoru
Napsal: 23.10.2013, 12:00
od mara_m
5. lepsi odvetrani kliky
6.crank knif
atd
Re: Zvyšování výkonu u atmosferickýho motoru
Napsal: 23.10.2013, 12:46
od jagy
Nez resit "co jde u N/A motoru upravit", tak je lepsi dle pozadavku (napr. 200hp) postavit konkretni motor at je do budoucna pripraven treba prave pro kompresor nebo turbo.
Kazdopadne obecne - custom Tri-Y svody, vyfuk 63-76mm, vyportovat saci svody, vetsi klapku, 3" sani s 3" vahou, velky filtr, naladit Nistune. Vacky bud aftermarket nebo se da poskladat i kombinace z OEM vacek.
Ale jak bylo receno, chce to mit nejaky cil a rozpocet a dle toho vse vymyslet.
Re: Zvyšování výkonu u atmosferickýho motoru
Napsal: 23.10.2013, 12:52
od Woyta
Kratsi prevody, vyssi maximalni otacky.
Obecne uprava atmo je draha. Levneji vychazi turbo a kompresor.
Klapku neprehanet, sani moc neportovat.
Uz klapka z KA mi byla na CA rozmlouvana.
Re: Zvyšování výkonu u atmosferickýho motoru
Napsal: 23.10.2013, 17:19
od mara_m
jak uz bylo zmineno vykon u atmosfery dostanes otackama ka24ma dobre cerpadlo to cerpadlo umi sat aj vypary (to samorejme nesmi) ale dokaze to takze by melo bejt dobre ale otazka je do kolika RPM zaklad je zacit u oleje idelane sucha vana kde odstranis v otackach kavitaci a snizim aj Aerodynamika coz ma za nasledek taky narust koni
potom jit kompresi nahoru ja na VG budu mit CR 13,5 ce to lepsi vacky kanali taky stou klapkou bych se nebal VH45 ty potrebujes co nejrychleji plnit a odvadet plyny ale zas musis mit nakou rychlost plneni kvuli promiseni smesy
zaverem nejrozumnejsi je dat kompresor
aspon nejlevnejsi poptaval jsem na zakazku VG pisty a zajeden chteli 5500kc jedna vacka 10 000 kc atd
Re: Zvyšování výkonu u atmosferickýho motoru
Napsal: 23.10.2013, 20:03
od Woyta
A kdz ho pridelas pres eleektromagneticko spojku tak se nemusis ani moc bat spotreby.
Re: Zvyšování výkonu u atmosferickýho motoru
Napsal: 24.10.2013, 05:30
od blázen
Já bych šel osvědčenou cestou přeplnováni za pomoci turba..
Re: Zvyšování výkonu u atmosferickýho motoru
Napsal: 24.10.2013, 06:59
od Woyta
Kompresor se take jiz v praxi osvedcil.
Odpadne turbo lag a motor tahne od nizkejch.
Nemluve o tom, ze se snadneji instalije a zabere mene mista.
http://www.nicoclub.com/archives/instal ... a24de.html
Re: Zvyšování výkonu u atmosferickýho motoru
Napsal: 24.10.2013, 07:20
od mara_m
jelikoz ma svoji napln zbytecne neohriva olej a vodu a olejove pumpe zustane vice oleje pro motor ...........
jednodusi u KA24 je teda zastavet kompresor a i levnejsi nez turbo
ale otazka byla postavit NA
Re: Zvyšování výkonu u atmosferickýho motoru
Napsal: 24.10.2013, 07:41
od OndraS13
Tak zase nevim :-/
Chtel jsem turbit DEcko ale chtel jsem nejdriv sehnat zalozni motor ( kdyby nahodou to nevyslo ) ale neni to tak jednoduchy :-/
Pak jsem premyslel na Kefiho RBckem ale zas bylo tu psano hodne o vaze toho motoru :-/
Po precteni tech reakci tady zase nevim :-//
Investice a co od toho cekam to je velkej otaznik - chtel bych nejak rozumnej stred aby me to nestalo boty ale aby to fungovalo ... A ocekavam to ze to pojede slusne ( nechci jezdit CDS ale obcas bych se chtel nekde sklouznout , a mozna zkusit nejakej slalom apod... ( sprintum nejak neholduju ) a abych na pripadnym dalsim trackdayi nebrzdil ...
Chci si auto uzivat - na denni jezdeni mam sluzebaka a tohle mam na to abych si jizdu uzil .
Re: Zvyšování výkonu u atmosferickýho motoru
Napsal: 24.10.2013, 08:18
od kenivruh
Jeden pozor pri KA24. Ma velky zdvih, takze nejak vyrazne zvysovat otacky u toho nejde (predsa len je to motor primarne do "uzitkovych" aut, kde sa ziadal zaber odspodu).
2.4ka je uz relativne vacsi objem, takze kompresor nieje zla vec (len rozlisovat typy konpresorov, odstredive nie su az take terno pri 2.4ke).
Re: Zvyšování výkonu u atmosferickýho motoru
Napsal: 24.10.2013, 08:35
od buky300zx
Ked nechces extrem a chces preplnat,tak centrifugalny kompresor.Ako bolo pisane,ziadne zohrievanie vody ani oleja,zostavaju seriove zvody(za predpokladu ze nebudu velmi restriktivne) a vyfuk,netreba natahovat vodu a mazanie.Zatah takmer od volnovehu a ziadna turbo diera.Vo finale to vyde menej ako zastavba turba.
NA motor.Vyportovat vyfukove a sacie kanale,na sanie nejlepsie stvorklapku,kvalitne vacky,zvysenie CR(za pomoci piestov,alebo znizenia hlavy),odlahceny zotrvak,programovatelna ECU a kvalitne odladit.
AKo bolo pisane u NA motorov sa dosahuje vykon otackami,takze kavalitne vyvazit motor a ak ma motor hydra treba vymanit za pevne(cca od 7500ot).
Re: Zvyšování výkonu u atmosferickýho motoru
Napsal: 24.10.2013, 22:12
od jagy
Woyta píše:Klapku neprehanet, sani moc neportovat.
Uz klapka z KA mi byla na CA rozmlouvana.
Takze mam tu 100mm klapku z 2.0l motoru vyhodit?
Ne, timhle opravdu neuskodi pokud neudela nejaky nesmysl. Samozrejme s tim spociva minimalne uprava puvodnich sacich svodu, pripadne stavba novych.
Jak jsem psal v pocatku, ujasni si co chces, protoze takhle se muzem bavit o upravach za 20tis. nebo za 200tis. Napr. jen custom 4klapka na SR20VE je 3500usd (cca 260hp na seriovem motoru s SR16VE N1 vackama), takze psat obecne, co udelat je proste blbost...