Stránka 1 z 2
Vyřezání plechu pod wide body blatniky
Napsal: 05.01.2016, 13:29
od Mirek
Stavoval jsem se dnes u marata, řešil jsem tam s klukama lamináty. Máte nějaké poznatky k vyřezávání blatníku pod laminátem? Má to smysl řešit u auta, ve kterém není v plánu instalace klece, alespoň ne uplné?
Re: Vyřezání plechu pod wide body blatniky
Napsal: 05.01.2016, 17:20
od Fizzbiker
Odpovim za maru: vyrezat rozrezat...
Re: Vyřezání plechu pod wide body blatniky
Napsal: 05.01.2016, 18:17
od Woyta
Vnejsi plechy mas jen design. 1mm hlubokotazny plech nic neudrzi.
Pri narazu je vsechna prace na tvrde strukture uvnitr.
Re: Vyřezání plechu pod wide body blatniky
Napsal: 05.01.2016, 18:49
od mara_m
woyta a tu ma s13 kde ? a nejde o naraz ale o jízdní vlastnosti (torzní tuhost ) ten plech funguje jako celek
nové kastle je něco jiného tam nosné věci se dělají v vysokopevnostních plechu takže okolní nejsou tolik třeba když bězný HT plech DC01+N ma pevnost v tahu cca 280MPa ale třeba vysokopevnostní plech mají přes 1000MPa na 1mm2
Miro pokud to tam neces řešeni je... muže to být rovný a z prosazenýma dírama ale bez plechu to vůbec nepřipadá v úvahu..
Re: Vyřezání plechu pod wide body blatniky
Napsal: 05.01.2016, 19:21
od Woyta
http://abload.de/img/sxbodytnrb1.jpg
Struktura se za ty roky zas tak moc nemenila.
Je fakt, ze dnes pouzivame par vyztuh navic a vice se pouzivaji plechy tvarene za tepla.
Ale s tuhosti S13 kastle mas pravdu. 25let trapeni svaru a plechu udela sve. Tam i malo dela moc. Ale na krut vice nez vnejsi plech by pomohla sedanova pricka kufru.
Nekde jsem videl krizovou rozperu zadnich tlumicu propojenou s poloramem. Touhle cestou bych se asi casem chtel vydat.
Re: Vyřezání plechu pod wide body blatniky
Napsal: 05.01.2016, 19:32
od mara_m
ano to by pomohla ja jen poukazuju že dříve se používal kastle jako celek dnes jsou nahrazeny plechy pevnějšíma a vnější ne tolik třeba
uz i golf 4 má nosníky z vysokopevnostního plechu... 20tun dozer to nenatáhne proste na to nemá po uvolněni se vratí deformace z5 staré auta se natahovala normálně
Re: Vyřezání plechu pod wide body blatniky
Napsal: 05.01.2016, 19:40
od Woyta
No pricniky by se nemeli rovnat ale menit. U Golfu 4 byl predpis, ze pricnik musi snest predni naraz o sile 40 000kn bez deformace. Tvarej se myslim za teploty 600st ale nejsem si tim jistej.
A na tuhle hodnotu se ladi u vyztuha narazniku pro drobne kolize.
Re: Vyřezání plechu pod wide body blatniky
Napsal: 05.01.2016, 19:42
od mara_m
ano měnit se musejí a nesmějí se svářet cecokem maximálně bodovat v dírách ... dřive se ale běžně nosniky natahovali dnes to už nejde nesmějí se ani svařovat že by se třeba 20cm vyřízlo a svařilo kvůli změně struktury materiálu a tím pevnosti
Re: Vyřezání plechu pod wide body blatniky
Napsal: 05.01.2016, 19:55
od mara_m
dnes jsou v modě termomechanicky tvářene oceli (ohřev asi 950 °C vyvalcovaní/tváření a pak vcelku rychle chlazený tim dostanou pevnost i 1650MPa oproti 280MPa stare DC01+N sakra dost ) ale sváření teto oceli je složité nesmí se do ní vnést moc tepla nebo dojde k nevratnému poškozeni materiálu který ztratí svojí pevnost
tim bych toto asi uzavřel at tu neděláme velké OT k dotazu mirka ja bych to nedoporučoval u s13
Re: Vyřezání plechu pod wide body blatniky
Napsal: 05.01.2016, 20:04
od Mirek
ok diky za info kluci
zadni vyztuha do X, vcetne vyztuha do mist upevneni zadnich pasu je v planu. Ram delat zatim nechci, maximalne poloram.
Re: Vyřezání plechu pod wide body blatniky
Napsal: 05.01.2016, 20:10
od Woyta
Valcovanejch profilu moc na aute nenajdes. Vicemene prahy, vyztuhy dveri a vyztuhy narazniku. Zbytek uz ma slozitejsi tvary.
Docela se ted casto objevuje hydroforming. Ale zatim to je draha sranda.
Ale stejne to pomalu smeruje ke kompozitum.
Re: Vyřezání plechu pod wide body blatniky
Napsal: 05.01.2016, 20:16
od mara_m
proto píšu valcované/tvářené
Re: Vyřezání plechu pod wide body blatniky
Napsal: 05.01.2016, 22:27
od Woyta
Plechy co se valcujou uz pomalu jinak tvaret nejdou.
Ve skodovce tedka zacne jeste sranda s hlinikem. Nakoupili se nove servo lisovaci masiny, tak jsme zvedavi co nam vyroba dovoli.
Re: Vyřezání plechu pod wide body blatniky
Napsal: 06.01.2016, 03:02
od automato
Mirek píše:Stavoval jsem se dnes u marata, řešil jsem tam s klukama lamináty. Máte nějaké poznatky k vyřezávání blatníku pod laminátem? Má to smysl řešit u auta, ve kterém není v plánu instalace klece, alespoň ne uplné?
TSSS to ma paradne
forum/viewtopic.php?f=151&t=21249&start=285
Re: Vyřezání plechu pod wide body blatniky
Napsal: 06.01.2016, 10:37
od mara_m
woyta psal jsem ze jsou v mode termomechanicky zpracovane oceli valcování /tváření jsem mel na mysli všeobecně a je jedno zda to je plech (který je valcovaný i hlubokotažné plechy se vyrábějí valcováním a za studena ) či traverza na stavbě a nebo tvářený plech pod lisem (jen výlisek samotný plech se vyrábí válcováním ) princip termomechanicke oceli je stejný .....
ale to je už velké OT možná by bylo lepší založit jinde téma