SVÍ?KY
Napsal: 04.10.2004, 09:13
Ahoj, to, že jsou zapalovací sví?ky jednou z nejd?ležit?jších komponent motoru, to ví asi každý. Ale co dokáží nekvalitní sví?ky provést s motorem to možná neví úpln? každý.
Ano, mluvím o t?ch všech problémech, které jsem na starém fóru ?ešil tak?ka denn?. O t?ch problémech, které nedokázal vy?ešit kdejaký renomovaný servisní technik. Pro p?ipomenutí - nemožnost nastavení p?edstihu, na 15 stup?? se motor dusil, kuckal, necht?l do otá?ek a st?ílel, nízké otá?ky a volnob?h byly katastrofální a šílen? kolísaly, problém se ?áste?n? odstranil snížením p?edzápalu ne na 10° ani na 5° a dokonce ani na 0°, ale na ?ekn?me -5°. Tak se stalo, že auto docela slušn? jelo a myslel jsem si že prozatím mám vystaráno a že se m?žu pomalu ?asem dohledávat závady. Jenže to nebyl problém? konec, protože pri vyšší zát?ži se šeredn? ozývaly ventily. Na vyšší kvalty p?i v?tším sešlápnutí plynu m?j motor zn?l jak rozhašená škodovka. Takže jak z toho ven? Na správný p?edzápal se s autem nedá naprosto v?bec jezdit, s takto nastaveným p?edzápalem se dá jezdit velice slušn?, ale jen VELICE decentní jízdou. Dnes je mi to už tak?ka k smíchu, ale zápolil jsem s t?mito problémy velice dlouho a neúsp?šn?. Matoucí bylo, že sví?ky, které tam byly nem?ly najetý ani rok. Proto jsem s nimi a vlastn? ani žádný servisák nepo?ítal. Tak jsme se všichni motali dokola a kontrolovali asi naprosto všechno okolo.
Nakonec mi to ale nedalo a koupil jsem nové platinové ( i když jen ) Brisky. To co následovalo mi vzalo docela dech. Ze za?átku žádná zm?na, protože jsem nechal p?edzápal nastavený na t?ch šílených -5°. Pak m? napadlo si pohrát s p?edzápalem. A výsledek? Skv?lý. Auto jede velmi p?kn? i v nízkých otá?kách, nekucká a po ventilech ani vidu a hlavn? ani slechu.
A záv?r? Myslím že jsem byl tak hloupý jen já, ale jestli náhodou ješt? n?kdo v motoru má takový sra?ky jako je francouzké BERU ( a to prý byly s vyšší životností ), tak s tím rychle ven a kupte alespo? ty Brisky, hlavn? a? je to minimáln? PLATINUM. Samoz?ejm? by byly asi NGK a podobné lepší, ale Brisky m? vyšly na 120/ks a jsem velice spokojen, nehled? na udávanou životnost 90 000km.
Ano, mluvím o t?ch všech problémech, které jsem na starém fóru ?ešil tak?ka denn?. O t?ch problémech, které nedokázal vy?ešit kdejaký renomovaný servisní technik. Pro p?ipomenutí - nemožnost nastavení p?edstihu, na 15 stup?? se motor dusil, kuckal, necht?l do otá?ek a st?ílel, nízké otá?ky a volnob?h byly katastrofální a šílen? kolísaly, problém se ?áste?n? odstranil snížením p?edzápalu ne na 10° ani na 5° a dokonce ani na 0°, ale na ?ekn?me -5°. Tak se stalo, že auto docela slušn? jelo a myslel jsem si že prozatím mám vystaráno a že se m?žu pomalu ?asem dohledávat závady. Jenže to nebyl problém? konec, protože pri vyšší zát?ži se šeredn? ozývaly ventily. Na vyšší kvalty p?i v?tším sešlápnutí plynu m?j motor zn?l jak rozhašená škodovka. Takže jak z toho ven? Na správný p?edzápal se s autem nedá naprosto v?bec jezdit, s takto nastaveným p?edzápalem se dá jezdit velice slušn?, ale jen VELICE decentní jízdou. Dnes je mi to už tak?ka k smíchu, ale zápolil jsem s t?mito problémy velice dlouho a neúsp?šn?. Matoucí bylo, že sví?ky, které tam byly nem?ly najetý ani rok. Proto jsem s nimi a vlastn? ani žádný servisák nepo?ítal. Tak jsme se všichni motali dokola a kontrolovali asi naprosto všechno okolo.
Nakonec mi to ale nedalo a koupil jsem nové platinové ( i když jen ) Brisky. To co následovalo mi vzalo docela dech. Ze za?átku žádná zm?na, protože jsem nechal p?edzápal nastavený na t?ch šílených -5°. Pak m? napadlo si pohrát s p?edzápalem. A výsledek? Skv?lý. Auto jede velmi p?kn? i v nízkých otá?kách, nekucká a po ventilech ani vidu a hlavn? ani slechu.
A záv?r? Myslím že jsem byl tak hloupý jen já, ale jestli náhodou ješt? n?kdo v motoru má takový sra?ky jako je francouzké BERU ( a to prý byly s vyšší životností ), tak s tím rychle ven a kupte alespo? ty Brisky, hlavn? a? je to minimáln? PLATINUM. Samoz?ejm? by byly asi NGK a podobné lepší, ale Brisky m? vyšly na 120/ks a jsem velice spokojen, nehled? na udávanou životnost 90 000km.