Stránka 1 z 1

SVÍ?KY

Napsal: 04.10.2004, 09:13
od Mr.FU
Ahoj, to, že jsou zapalovací sví?ky jednou z nejd?ležit?jších komponent motoru, to ví asi každý. Ale co dokáží nekvalitní sví?ky provést s motorem to možná neví úpln? každý.
Ano, mluvím o t?ch všech problémech, které jsem na starém fóru ?ešil tak?ka denn?. O t?ch problémech, které nedokázal vy?ešit kdejaký renomovaný servisní technik. Pro p?ipomenutí - nemožnost nastavení p?edstihu, na 15 stup?? se motor dusil, kuckal, necht?l do otá?ek a st?ílel, nízké otá?ky a volnob?h byly katastrofální a šílen? kolísaly, problém se ?áste?n? odstranil snížením p?edzápalu ne na 10° ani na 5° a dokonce ani na 0°, ale na ?ekn?me -5°. Tak se stalo, že auto docela slušn? jelo a myslel jsem si že prozatím mám vystaráno a že se m?žu pomalu ?asem dohledávat závady. Jenže to nebyl problém? konec, protože pri vyšší zát?ži se šeredn? ozývaly ventily. Na vyšší kvalty p?i v?tším sešlápnutí plynu m?j motor zn?l jak rozhašená škodovka. Takže jak z toho ven? Na správný p?edzápal se s autem nedá naprosto v?bec jezdit, s takto nastaveným p?edzápalem se dá jezdit velice slušn?, ale jen VELICE decentní jízdou. Dnes je mi to už tak?ka k smíchu, ale zápolil jsem s t?mito problémy velice dlouho a neúsp?šn?. Matoucí bylo, že sví?ky, které tam byly nem?ly najetý ani rok. Proto jsem s nimi a vlastn? ani žádný servisák nepo?ítal. Tak jsme se všichni motali dokola a kontrolovali asi naprosto všechno okolo.
Nakonec mi to ale nedalo a koupil jsem nové platinové ( i když jen ) Brisky. To co následovalo mi vzalo docela dech. Ze za?átku žádná zm?na, protože jsem nechal p?edzápal nastavený na t?ch šílených -5°. Pak m? napadlo si pohrát s p?edzápalem. A výsledek? Skv?lý. Auto jede velmi p?kn? i v nízkých otá?kách, nekucká a po ventilech ani vidu a hlavn? ani slechu.
A záv?r? Myslím že jsem byl tak hloupý jen já, ale jestli náhodou ješt? n?kdo v motoru má takový sra?ky jako je francouzké BERU ( a to prý byly s vyšší životností ), tak s tím rychle ven a kupte alespo? ty Brisky, hlavn? a? je to minimáln? PLATINUM. Samoz?ejm? by byly asi NGK a podobné lepší, ale Brisky m? vyšly na 120/ks a jsem velice spokojen, nehled? na udávanou životnost 90 000km.

Sví?ky

Napsal: 04.10.2004, 09:26
od Mr.FU
Zkrátka vše co jsme kdy ?ešili - rozvody, ?emeny, oleje, airregulator, prom??oval jsem cívky na sví?kách, chybové kódy ECU, knock senzor, odprásklý kruhy, podpálený ventily a mnoho dalšího - vy?ešily nový platinový sví?ky :-)))))

Napsal: 04.10.2004, 19:45
od Návštěvník
Super, rad slysim ze uz ti to slape jak ma :D Jinak uz jsem vykuchal kat a je to poradne znat :P

Turbo se roztaci mnohem drive a plnici tlak stoupnul z 0,7bar ba 0,8bar. Typuji tak navyseni vykonu o cca 7 koni :lol:

Napsal: 04.10.2004, 19:47
od 935Baby
Anonymous píše:Super, rad slysim ze uz ti to slape jak ma :D Jinak uz jsem vykuchal kat a je to poradne znat :P

Turbo se roztaci mnohem drive a plnici tlak stoupnul z 0,7bar ba 0,8bar. Typuji tak navyseni vykonu o cca 7 koni :lol:
To jsem psal ja. Zapomnel jsem si nastavit automaticke logovani pri navsteve fora :oops:

Napsal: 05.10.2004, 08:33
od Mr.FU
Paráda, jsem rád, že jsi spokojený, tak se snad za?íná da?it... :D

Napsal: 05.10.2004, 11:15
od Návštěvník
ale na ?ekn?me -5°. Tak se stalo, že auto docela slušn? jelo a myslel jsem si že prozatím mám vystaráno a že se m?žu pomalu ?asem dohledávat závady. Jenže to nebyl problém? konec, protože pri vyšší zát?ži se šeredn? ozývaly ventily. Na vyšší kvalty p?i v?tším sešlápnutí plynu m?j motor zn?l jak rozhašená škodovka. Takže jak z toho ven?

To neboli ventily, ale detonacie. Ani nechci vediet co sa dialo vo valcoch pri takomto predstihu. Myslim si ze tvoja skusenost zo svieckami nebude pravidlo. Sviecky sami o sebe bezne taketo problemi nesposobuju, musel si tam mat extremne nevhodne sviecky. Platinove sviecky sami o sebe moc nevylepsia, platina je tam kvoli katalizatoru. Ja som mal platinove, obycajne, rozne teplotne stupne a vzdialenosti elektrod, ale nikdy som nepozoroval nejaku zmenu...
raddy

Napsal: 05.10.2004, 15:09
od Mr.FU
Detonace, detonace, to jsou detonace zleva detonace zprava ale já slyším kovový zvuk, kovový cinkavý. Takový cvrkání zkrátka jak jsem psal tak?ka totožný se Š120. Nehádám se, jen nechápu jak mohou detonace mít kovový zvuk. To že takový p?edstih musel d?lat bordel je mi naprosto jasný, proto jsem taky každýho otravoval abych to kone?n? dal dohromady. Extrémn? nevhodné sví?ky to ur?it? nebyly protože byly vybírány podle katalogu. Po vým?n? se tak neuv??iteln? motor zlepšil, že jsem tomu neve?il. Platinový sví?ky. To se m?žeme dohadovat, ale nedobereme se výsledku. Já odborník nejsem, ale tak jak mi jede motor, to mi sta?í. Navíc platina a katalyzátor se m? moc netýká, líbí se mi životnost až 90 000km i když po t?chto skušenostech je budu m?nit d?íve. Poslední v?c je intenzita a barva jiskry. Je pom?rn? výrazn?jší a k mému údivu ne modrá, ale ?ervená. Jaké jsou p?esné parametrální rozdíly samoz?ejm? nevím. Prost? auto jede, jede dob?e a d?laly to sví?ky, to je jediný správný záv?r tohoto pojednání. Nikdo netvrdil že je to pravidlo, ten m?j p?ípad, spíše to m?l být popud pro všechny kdo nedávno koupili auto, nebo ty kdož si nejsou jistí co tam mají za sví?ky, aby si to minimáln? zkontrolovali, protože to m?že ( NIKOLIV MUSÍ ) mít na motor takto neblahý vliv. A není to tak vysoká investice...

Napsal: 06.10.2004, 06:56
od raddy
Detonacie zneju ako ked hadzes kovove gulicky na plech, JE TO KOVOVY CINKAVY ZVUK a bud si isty, ze pri predzapale -5stupnov to BOLI DETONACIEC. A pocuvas o nich stale preto, pretoze nic horsieho sa v motore stat nemoze, pochopis sam ked zistis ze mas v pieste dieru, na tvojom mieste by som to rozhodne nezlahcoval. Okrem toho pri takomto predzapale sa EXTREMNE zvysuje teplota vyfukovych plynov, co ma blahodarny vplyv na turbo a vyfukove ventily....

Napsal: 06.10.2004, 08:33
od Mr.FU
Já to nezleh?uji, vždy? jsem psal že jsem se snažil horem dolem o vy?ešení problému. Také jsem psal, že nechápu jak m?žou detonace znít kovov?, a ne že to není možné. Podruhé opakuji že se nehádám, jen je mi to divné, to? vše 8) :D

Napsal: 06.10.2004, 09:00
od raddy
Detonacie mozu zniet kovovo z nasledujucih dovodov: pri predcasnej detonacii sa zapali zmes ked sa este piest hybe smerom hore. Tym padom vznikne vo valci extremni tlak ktory sposobi nadvihovanie hlavy, naraz na piest, ojnicu, klukovku a loziska. Toto vsetko podla mna moze zniet kovovo, kedze to vsetko je kovove :? 8)
Nech to je z akehokolvek dovodu, opakujem ze detonaciu pocut ako kovove cinkanie, presne ako ked na starej skodovke klepocu ventily ked zabudnes podradit....
Informuj sa u Ondreya, ten ti urcite popise ako zneju detonacie aj zopar navodov na ich odstranenie.
Je velmi dolezite starostlivo pocuvat tieto zvuky, hlavne ak akokolvek zvysujete tlak turba.