Stránka 1 z 1

Zapalovací cívky - jaky je jejich odpor?

Napsal: 31.10.2004, 10:22
od Návštěvník
Ahoj,

Muzete pro me nikdo zmerit odpor na zapalovacich civkach? Na facelift modelu S13, slysel jsem ze na prefaceliftu byly v civkach pruzinky s karbonovymi tycinkami ktere dosedali na svicku pro lepsi vodivost a na faceliftu uz byli jenom delsi pruziny. Tak si myslim ze muze byt rozdil v odporu facelit a prefacelit civky.
V servisnim manualu je pro prefacelift model udan odpor na civkach:
0,6 - 0,8 Ohm

Obrázek

Ja jsem nameril na mych civkach na vsech sejne: 1,5 Ohm

Mozna je to v poradku pro facelit civky pokud byly odlisne od prefaceliftu. Pokud byly stejene tak co by mohl zpusobit vetsi odpor zapalovacich civek???????
Snazim se opravit porblemy se studenym startem a trochu nestabilnimi otackami tepleho motoru - otacky nekolisaji, jenom je slyset ze motor nebezi plynue.
Kdyz nastartuju studeny motor tak se trese (ani se mu nedivim, je mu zima no :lol: ) 30sekund az minutu. Svicky jsou OK, daval jsem tam
NGK BCPR6ES-11 predtim tam byly NGK PFR6A-11. Ale nic se nezmenilo. Mozna to jsou spatne saci ventily, je citit benzin pri studenych startech. Jestli jsou ty civky ok tak to budou urcite ty ventily. :(

Napsal: 31.10.2004, 10:24
od 935Baby
To jsem psal ja :P

Napsal: 01.11.2004, 19:39
od 935Baby
Prosim, zmerte to nikdo.

Napsal: 02.11.2004, 20:22
od Petr
hele chlape, urcite jsi to meril digitalnim multimetrem...
odecetl jsi odpor mericich snur??
Zkus si je dat do zkratu a nameris cca 0,6 ohmu.. takze bych se tou tvou namerenou hodnotou nevzrusoval..
navic odpor civky jako takovy je posledni velicina ktera by neco napovedela.. bud je mnohokrat vyssi a civka je prerusena, nebo mnohem nizsi a ze tam mezizavitovy zkrat..
i tak vsechno jen obycejnym ohmetrem neodhalis..
Spis se zamer na opaleni plastu, mozne svody atd.. Protoze treba ma civka vypadala ok, ale tim ze byla v miste dosedu na svicku znacne opalena, mela svod a auto pri plnem zatahu trhalo..
Jinak bych rekl, ze skoro kazdymu se motor klepe na volnobeh a pris studenem startu... holt neni to nova octavie :o) a ty kone se klepou zimou, jak jsi presne rekl a strachem, jak jim zase budes davat..

Napsal: 03.11.2004, 18:18
od 935Baby
Petr píše:hele chlape, urcite jsi to meril digitalnim multimetrem...
odecetl jsi odpor mericich snur??
Zkus si je dat do zkratu a nameris cca 0,6 ohmu.. takze bych se tou tvou namerenou hodnotou nevzrusoval..
Jinak bych rekl, ze skoro kazdymu se motor klepe na volnobeh a pris studenem startu... holt neni to nova octavie :o) a ty kone se klepou zimou, jak jsi presne rekl a strachem, jak jim zase budes davat..
Meril jsem to digitalnim multimetrem a odpor mericich snur???? To slysim poprve. Kazdopadne se v tom moc nevyznam.

No a s tim klepanim za studena, kazdopadne neni neco v poradku. Videl jsem 200SX ktere za studena bezelo nadherne - zadne skubani nic. Konkretne to byl motor toho Michala co ho nabizi v sekci prodej. Hlava na tom motoru je po oprave, takze asi proto se motor vubec neklepe za studena.

Napsal: 04.11.2004, 09:17
od Řehy
Petr ma pravdu v tom, ze to nikdy doma nezmeris presne. Obyc digimetry maji odchylku nekolik procent. Odpor privodnich snur muzes zanedbat, je spis dulezitejsi kontakt digi-snury a snury-civka... Pokud mas ten zluty digimetr, co se prodava za 200kc, nikdy jim nezmeris takle maly odpor. Zmeril jsem to mym a odpor je 0,6-1,3ohmu...
Stala se mi takova zajimava vec... kabel od altiku byl napul pretrhly a proto nemohl na 100% dobijet. Ted v zime, kdy topim, svitim radio apod. se mi vybila baterka za jizdy a zapalovani nemelo dostatek stavy. Kdyz uz mi i zhasly kontrolky v pristrojovce a rozsvitily se mi brzdy, motor jel skoro normalne do 3000ot. a kdyz jsem ho chtel vice vytocit, tak to obcas zapalilo smes, obcas ne... Napeti na baterce pri nastartovanym motoru, pustenych svetlech a topeni bylo 6V, proto bych se nejakym odporem civek vubec nezabyval, ale spis bych sel po vzdalenosti elektrod svicek, popr kontaktech privodni kabel-civka, civka-pruzinka-uhlik-svicka...

Napsal: 04.11.2004, 12:00
od Ondrey
?ehy píše:... ale spis bych sel po vzdalenosti elektrod svicek, popr kontaktech privodni kabel-civka, civka-pruzinka-uhlik-svicka...
To je fakt.. u mýho auta práv? tahle sekvence (civka-pruzinka-uhlik-svicka) d?lala neuv??itelnej bordel.. jediný ?ešení je to celý vyndat, rozebrat a vy?istit..

Napsal: 04.11.2004, 18:18
od 935Baby
Ja mam facelift a faceliftova S13 nema na pruzinkach ty uhliky (jsou tam misto toho delsi pruzinky - rikali to i specialiste na sxoc.co.uk), jinak tohle vsechno jsem kontroloval.

Svicky maji odtrh cca 1,0 - 1,1 jak rika manual. Jsou to svicky NGK BCPR6ES-11

Napsal: 04.11.2004, 20:09
od Martin_534
tak zkus nastavit 0.8-0.9 prej to pomáhá :)

Napsal: 05.11.2004, 10:02
od Ondrey
935Baby píše:Ja mam facelift a faceliftova S13 nema na pruzinkach ty uhliky (jsou tam misto toho delsi pruzinky - rikali to i specialiste na sxoc.co.uk), jinak tohle vsechno jsem kontroloval.

Svicky maji odtrh cca 1,0 - 1,1 jak rika manual. Jsou to svicky NGK BCPR6ES-11
Je to p?esn? tak, jak ?íká Martin (a mnohokrát to tu zmi?oval Raddy).. vzdálenost kontakt? na sví?ce by m?la být kolem 0.8 mm..

Napsal: 05.11.2004, 18:16
od 935Baby
Diky moc, zkusim to tedy nastavit na tech 0,8-0,9 a uvidim.