Stránka 1 z 3

ECU diagnostika lambda sondy

Napsal: 30.04.2005, 22:15
od 935Baby
Delal jsem diagnostiku lambda sondy pres ECU (mod 1 a 2)
Vse probehlo samozrejme na zahratem motoru.

V servisnim manualu je to popsane v sekci EF/EC strana 27

Mod 1:

pise se v manualu:
- ujistete se ze inspekcni lampa(zelena) na ridici jednotce blikne opakovane 9-krat behem 10 sekund pri 2000 otackach pri chodu motoru bez zatizeni. Zvolte mod 1 nebo 2


vysledek meho testu:
na volnobeh blika zelena kontrolka a to nasledovne (opakuje se cyklus: zapnuta cca 13 sekund, a cca 5 sekund nesviti), cervena nesviti vubec.
Pri cca 2000rpm sviti zelena a cervena nesviti.

Mod 2:

podle manualu:
- natavte ECU na mod 2 a zjistete zda kontorlky (cervena a zelena) blikaji pri 2000rpm bez zatizeni motoru. Mely by blikat soucasne


muj test:
volnobeh - opakuje se cyklus: obe sviti cca 10 sekund, a cca 5 sekund nesviti)
1500rpm - pri prechodu pres 1500rpm (ne pri 2000rpm!!!!) blikne vzdy cervena kontrolka a zelena vubec neblika (sviti stale). Po prechodu 1500rpm sviti stale obe kontrolky.

Jeste dodam popis modu 1 a 2 (manual EF/EC strana 64)

Mod 1:
behem zavreneho okruhu:
- zelena kontrolka se zapne kdyz je zjistena chuda smes a vypne se kdyz je zjistena bohata smes
behem otevreneho okruhu:
-zelena kontrolka sviti nebo nesviti

Mod 2:
zelena kontrolka ma stejnou funkci jako pri modu 1
Uzavreny okruh:
- cervena kontrolka blika soucasne se zelenou kdyz je pomer smesi kontrolovan ve specificke hodnote
Otevreny okruh:
-cervena kontrolka sviti nebo nesviti

Manual strana 15

Open loop (otevreny okruh):
- nastava v techto pripadech (ubrani plynu, vysoke zatizeni motoru, volnobeh, vady lambdy, nedostatecna aktivace lambdy, start motoru

Closed loop (uzavreny okruh):
- vsechno ostatni :D, v tomto stavu je smes kontrolovana lambdou. Existuje tedy zpetna vazba

Tak tomu vubec nerozumim. Asi je naco spatne s moji smesi nebo lambdou pripadne s AFM. Jinak za jizdy nepocituju zadne priznaky vadne lambdy (cukani okolo 3000rpm ani jine cukani v off boost rezimu) A nebo je ten manual spatne?

Zkouseli jste nekdo ECU test lambdy????? Vysledky????

Napsal: 30.04.2005, 22:57
od 935Baby
Jeste dodam adresu jednoho velmi poucneho clanku o lambda sondach

http://www.picotech.com/auto/lambda_sensor.html

Neco z toho clanku:

The lambda sensor is also grounded through the exhaust manifold. If rust and corrosion of the manifold gaskets and bolts is creating resistance, it may affect the sensor's output. To rule out a bad ground, use a digital volt meter to check for a voltage drop between the sensor shell and the engine block. More than 0.1v can cause a problem.

CAUTION! Never use an ohmmeter on a zirconium O2 sensor in an attempt to check the sensor because doing so can damage it. And never jump or ground the sensor's leads.

Napsal: 01.05.2005, 13:09
od Andeer
jestli an to prijdete jak to ma vlastne vyblikavat tak budu jen rad bo uz jsem vymenil dve lambdy a v te druhe mi n?jak št?rkáá tak nevim jestli je ok nebo ne

Napsal: 03.05.2005, 16:46
od 935Baby
Dneska jsem zkusil odpojit lambdu a vyzkouset co to udela. Vysledek je takovy ze to nemelo absolutne zadny efekt. Nepocituju zadne skubani okolo 2500rpm a podobne. Ani p?ed tim, se zapojenou lambdou me auto neskubalo. Skratka jelo to normalne a ted uplne stejene. Vubec to nechapu, prece spatna lambda by se musela projevovat mnohem zretelneji ne??? Nebo by se spatna lambda projevila pouze treba zvysenou spotrebou paliva??? Nikdy jsem u auta spotrebu nesledoval, mozna je cas s tim zacit :roll:

Ješt? je tady moznost ze mam v aute ECU pro model bez katalyzatoru.

Na stitku me ECU je oznaceni velkymi cislicemi 70, pod tim napravo od loga Nissan je kod: 23710 39F00
Je to model ECU pro catalyzator???
AFM mam pro verzi s katalyzatorem.

Napsal: 03.05.2005, 17:24
od Andeer
jednotku maš pro verzi s katem

Napsal: 03.05.2005, 18:44
od 935Baby
Andeer píše:jednotku maš pro verzi s katem
Dik za upresneni.

Napsal: 03.05.2005, 19:27
od 935Baby
Prosim, zkuste kdo muzete na aute tu diagnostiku lambda sondy pomoci ECU, mod 1 a 2. Popis jak to udelat je v tomto clanu - uveden vyse.

Auto je potreba mit zahrate, nejlepe jizdou, aby byla dostatecne aktivovana lambda.

Napsal: 03.05.2005, 19:50
od doublejay
Takova drobna poznamka: testy pomoci ECU zacinaji uz o stranku driv, EF&EC26, mimo jine je tam jedna z polozek "po zahrati (teplomer priblizne v polovine stupnice) vytocte motor priblizne na 2 minuty okolo 2000rpm BEZ ZATEZE", pak se kontroluje v modu III self-diagnostics, jestli je vse o.k. Pote chteji zase 2 minuty okolo 2000rpm bez zateze. Jestli jsem spravne pochopil navaznosti, tak pri tech 2000rpm bez zateze by mela zelena blikat vic nez 9x za 10 sec. Pokud tomu tak neni, kontroluji se kabely a konektory k lambde (jsou li v poradku, odpoji se cidlo teploty motoru a AAC ventil, cidlo teploty se nahradi rezistorem 2.5k a meri se obsah CO atd., dost se to tam vetvi, vysledkem je vymena lambdy nebo ECU). Je-li vse o.k., ma se zvolit mod I nebo II. Motor 2x-3x protocime a nechame bezet na volnobehu. Zvolime mod II. Cervena i zelena maji pri 2000rpm blikat soucasne. Pokud ano, koncime s inspekci. Pokud ne, VYMENIME AFM!!!

Druha poznamka: Pokud budu kontrolovat okruh lambdy sovetskym ohmmetrem na vlastnim samohybnem podvozku, tak te lambde asi ublizim. Nechapu ale, jak by ji mohlo ublizit par mikroamper z digitalniho multimetru s napajenim 3V z knoflikovych baterii G10... Takovy proud ani vysoce citlive vlakno nezahreje ani nemuze zpusobit nejaky pruraz nebo tak...

Napsal: 03.05.2005, 22:03
od Andeer
abych zjistil jestli je lambda špatna nebo ne tak musim projit takovou brutalni procedurou ? to nesta?i aby to bliklo jestli je špatna nebo dobra ? to je složite jak va?i?

Napsal: 03.05.2005, 23:07
od doublejay
Bohuzel ano - preruseny okruh zjistis snadno, ale diagnostika mereni hodnot mimo rozsah je o necem jinem. jinak mod I a II v ECU je JEN pro modely s katem/lambdou. Jestli na tom neni bezkatovy model lip... :?

M??ení emisí

Napsal: 05.05.2005, 15:56
od Návštěvník
V karte na emise pro cat S13 mam napsano toto:

volnobeh: CO max. 0,5 %/ HC 100 / Lambda 0,97-1,03
2500 - 2800rpm: CO max. 0,3 %/ HC 100 / Lambda 0,97-1,03


Vysledy mereni: (CAT mam vykuchany)

Se zapojenou lambdou:

volnobeh: CO 0,3 %/ HC 144 / Lambda 1,094
2500 - 2800rpm: CO 0,18 %/ HC 91 / Lambda 1,117

S odpojenou lambdou:

volnobeh: CO 0,22 %/ HC 65 / Lambda 1,096
2500 - 2800rpm: CO 0,56 %/ HC 171 / Lambda 1,059

Podle toho me pripada ze ja ta lambda ok. Co myslite???
Jeste zkusim zmerit vstupni napeti od lambdy co jde do ECU - melo by velmi rychle kolisat mezi 0 - 1V.

Napsal: 05.05.2005, 16:09
od Andeer
podle mereni je to se zapojenou lambdou podstatne bohatsi :-) tim padem ti to se zapojenou lambdou musi lepe ject

Napsal: 05.05.2005, 16:23
od 935Baby
Andeer píše:podle mereni je to se zapojenou lambdou podstatne bohatsi :-) tim padem ti to se zapojenou lambdou musi lepe ject
Nepatrne to mozna znat bylo. Ale nic co by stalo za rec.

Jinak toto tema jsem nahodil take na sxoc.co.ukk a jeden specialista tam napsal velmi dobry clanek ohledne diagnostiky lambdy:

http://www.sxoc.co.uk/vbb/showthread.php?t=148735

Hledejte clanek od clena Skyshack. Nejdulezitejsi vytah z clanku zde:

Observe Lambda output on pin 29 (best with an analog meter so you can see the voltage changes), should start off low - about 0.2v when cold, rise to 0.8v when it's warm enough to work and fluctuate between 0.2v and 0.8v when running in closed loop. If it doesn't start at low voltage when cold and rise to 0.8v or exceeds 1v at any time it's faulty or the loom is broken/shorted.

Napsal: 05.05.2005, 17:56
od 935Baby
Tak jsem zmeril vstupni signal lambdy do ECU na pinu 29. Motor byl zahraty 20km jizdou.

Lamda dava napeti 0,13V a to se vubec nepohne v rozmezi od volnobehu do 3000rpm. Vubec se me neprepne rezim spalovani do closed loop (okruh s zpetnou vazbou)
Tak ta lambda je urcite KO.

Napsal: 08.05.2005, 13:47
od Spike
Jak tak sleduju, vypada to velmi slozite, aby clovek zjistil jestli je lambda OK nebo KO. Jak to je presne s tim closed loop? A jaky by mely bejt hodnoty lambdy? Jestli to dobre chapu, tak po startu pri studenym motoru maj bejt hodnoty kolem 0,2V a pri zahrati by mely bejt kolem 0,8V, kolisat mezi 0,2 az 0,8V by mely prave v closed loop rezimu. A hodnoty by nemely bejt vyssi nez 1V. Jestli se v tom nejak pletu, tak me pls opravte. Plati, ze cim bohatsi smes, tim vyssi hodnota lambda nebo je to naopak?