Chladic differencialu vs Drifting apodobne
Napsal: 14.05.2005, 20:02
Pri driftingu nebo zavodech na okruhu muze hodne stoupnout teplota oleje a tudiz by melo sepnout cerpadlo a hnat olej do chladice.
Bohuzel zjistit jestli je tento system funkcni neni moc jednoduche. Bylo by potreba vyndat teplotni cidlo z differencialu a otestovat ho. Jsou dva aspekty ktere ho ridi. Teplotni cidlo a rychlost vozu. Funguje pouze pri rychlosti 10km/h a vice. Cidlo spina v cca 132° C.
Proto by se obcas mohlo hodit mit vypinac v kabine a zapnout si cerpadlo treba pri driftingu, zavodech atd.
Je to jednoduche, check konektor u pojistkove skrinky ma vyvod na testovani cerpadla differencialu:
Takze Pin 7 je privod do rele ktere je ovladano teplotnim cidlem. Pin 9 je uzemeni. Na pin 7 a 9 date vypinac a sepnutim vypinace se sepne spinaci rele telotniho cidla (umistene v motoru u saciho filtru) Takze uz zavisi je na rychlosti vozu, jakmile prekrocite rychlost 10km/h sepne cerpadlo differencialu.
Jeste je dobre zkusit zda vubec to cerpadlo funguje:
- zapojit ten vypinac na konektry
- zvednout zadni kola
- nastartovat motor + zaradit jednotku a pustit spojku (tim sepnete system rizeny rychlosti vozu - 10km/h)
- ven z auta a z boku se da sahnout na hadice co jdou do chadice differencialu, kdyz ji zmackene tak by jste meli citit jak tam proudi olej.
Otazka je zda se vubec i pri tom driftingu zahreje kalsicky open differencial. Na aute s LSD differencialem uz je predpoklad ze se bude dost zahrivat. Nevim proc to davali na modely s klasickym differencialem, pri beznem jezdeni to snad nikdy nemuze sepnout.
Dalsi vyuziti toho spinace je pripade vymeny oleje. Opetovne naplneni chladice olejem.
Bohuzel zjistit jestli je tento system funkcni neni moc jednoduche. Bylo by potreba vyndat teplotni cidlo z differencialu a otestovat ho. Jsou dva aspekty ktere ho ridi. Teplotni cidlo a rychlost vozu. Funguje pouze pri rychlosti 10km/h a vice. Cidlo spina v cca 132° C.
Proto by se obcas mohlo hodit mit vypinac v kabine a zapnout si cerpadlo treba pri driftingu, zavodech atd.
Je to jednoduche, check konektor u pojistkove skrinky ma vyvod na testovani cerpadla differencialu:
Takze Pin 7 je privod do rele ktere je ovladano teplotnim cidlem. Pin 9 je uzemeni. Na pin 7 a 9 date vypinac a sepnutim vypinace se sepne spinaci rele telotniho cidla (umistene v motoru u saciho filtru) Takze uz zavisi je na rychlosti vozu, jakmile prekrocite rychlost 10km/h sepne cerpadlo differencialu.
Jeste je dobre zkusit zda vubec to cerpadlo funguje:
- zapojit ten vypinac na konektry
- zvednout zadni kola
- nastartovat motor + zaradit jednotku a pustit spojku (tim sepnete system rizeny rychlosti vozu - 10km/h)
- ven z auta a z boku se da sahnout na hadice co jdou do chadice differencialu, kdyz ji zmackene tak by jste meli citit jak tam proudi olej.
Otazka je zda se vubec i pri tom driftingu zahreje kalsicky open differencial. Na aute s LSD differencialem uz je predpoklad ze se bude dost zahrivat. Nevim proc to davali na modely s klasickym differencialem, pri beznem jezdeni to snad nikdy nemuze sepnout.
Dalsi vyuziti toho spinace je pripade vymeny oleje. Opetovne naplneni chladice olejem.