Stránka 1 z 1

Chladic differencialu vs Drifting apodobne

Napsal: 14.05.2005, 20:02
od 935Baby
Pri driftingu nebo zavodech na okruhu muze hodne stoupnout teplota oleje a tudiz by melo sepnout cerpadlo a hnat olej do chladice.

Bohuzel zjistit jestli je tento system funkcni neni moc jednoduche. Bylo by potreba vyndat teplotni cidlo z differencialu a otestovat ho. Jsou dva aspekty ktere ho ridi. Teplotni cidlo a rychlost vozu. Funguje pouze pri rychlosti 10km/h a vice. Cidlo spina v cca 132° C.
Proto by se obcas mohlo hodit mit vypinac v kabine a zapnout si cerpadlo treba pri driftingu, zavodech atd.

Je to jednoduche, check konektor u pojistkove skrinky ma vyvod na testovani cerpadla differencialu:

Obrázek


Takze Pin 7 je privod do rele ktere je ovladano teplotnim cidlem. Pin 9 je uzemeni. Na pin 7 a 9 date vypinac a sepnutim vypinace se sepne spinaci rele telotniho cidla (umistene v motoru u saciho filtru) Takze uz zavisi je na rychlosti vozu, jakmile prekrocite rychlost 10km/h sepne cerpadlo differencialu.

Jeste je dobre zkusit zda vubec to cerpadlo funguje:
- zapojit ten vypinac na konektry
- zvednout zadni kola
- nastartovat motor + zaradit jednotku a pustit spojku (tim sepnete system rizeny rychlosti vozu - 10km/h)
- ven z auta a z boku se da sahnout na hadice co jdou do chadice differencialu, kdyz ji zmackene tak by jste meli citit jak tam proudi olej.

Otazka je zda se vubec i pri tom driftingu zahreje kalsicky open differencial. Na aute s LSD differencialem uz je predpoklad ze se bude dost zahrivat. Nevim proc to davali na modely s klasickym differencialem, pri beznem jezdeni to snad nikdy nemuze sepnout.

Dalsi vyuziti toho spinace je pripade vymeny oleje. Opetovne naplneni chladice olejem.