Stránka 1 z 2
Vule v turbu nahoru dolů..
Napsal: 14.11.2005, 16:55
od Caizi
Tak jsem namátkově po doporučení Kentoyi zkontroloval turbo a vule od středu ven není žádná ale nahoru dolů je tak půl až jeden milimter..co s tím? diky
Napsal: 14.11.2005, 17:15
od sprinter
0.5mm je v pohodě,1mm už je dost,ale myslím že máš jen špatný odhad.Totiž mezera mezi lopatkami a tělesem turbíny(tzv. šnek) může být odhadem 0.5mm.Pokud máš vůli okolo 0.5mm,dělá to 0.25mm na každou stanu,což je v poho.Čím ale větší vůle,tím větší pravděpodobnost že ti lopatky oštrejchají tělo a můžeš turbo zahodit(nechat repasovat).Takže pokud neštrejcháš a nehulí se za tebou tak buď v pohodě.
P.S.:Nezapomínej že po nastartování se do tur. natlačí olej a vůle se vymezí,takže nebezpečí ti hrozí vždy jen při vypnutí motoru a doběhu turbíny kdy už čerpadlo netlačí olej.
Napsal: 14.11.2005, 18:27
od Caizi
No je to možne s tím odhadem.mě to přijde jak kdyby tam byli vychozený ložiska bo když na to přitlačím tak se to dotkne lehce stěny turba..a nevim jestli je to normalni...ale podle toho co píše doublejay tak by tam vůle neměla být žádná přeci..dým naštěstí ještě ne ale nechce to pořádně táhnout a ješte mi tam něco tuká tak kutím čím to může být...z části to byl filtr a ted mám ještě podezření na detonace a palivovou pumpu...je toho dost...
Napsal: 14.11.2005, 18:48
od blázen
jestli se ti po přtlačení lopatky dotýkaj stěn turba tak je ten pravý čas nechat ty ložiska vyměnit,pač pozdějc to bude s výměnou lopatek dražší..
Napsal: 14.11.2005, 19:20
od doublejay
Vule nesmi byt zadna podelne, tzn. dovnitr-ven pri tahu a zatlaceni zpet ve smeru osy. Vule nahoru-dolu, tedy kolmo k ose by mela byt co nejmensi...
Jde o to, ktery smer beres jako "referencni"
Jak pise blazen vyse, takhle je to zatim jen na vymenu lozisek. Kdyz ojedes lopatky, bude to drazsi...
Napsal: 14.11.2005, 20:03
od Caizi
jo aha...ja furt neveděl která vule je duležitější..ale jelikož teď přes zimu jezdit nebudu...i když mě to bude hooooodně chybět...
tak bych to nechal třeba u michala zkontrolovat a vyměnit..kolik to tak může stát?
Napsal: 14.11.2005, 20:09
od 935Baby
doublejay píše:Vule nahoru-dolu, tedy kolmo k ose by mela byt co nejmensi...
Jde o to, ktery smer beres jako "referencni"
Jak pise blazen vyse, takhle je to zatim jen na vymenu lozisek. Kdyz ojedes lopatky, bude to drazsi...
Co nejmensi vule?? Ta vule ja dana a je to sice cca 0,5mm standart kdyz to vyrobi.
Je to kvuli mazani lozisek, hridleka musi mit vuli aby se tam mohl natlacit olej a pak hezky plachtila na vrstve oleje - tak zvane floating turbo.
PS: ty informace mam od firem co repasuji turba, mozna jsou ty informace mylne mozna ne
Aby me pak nikdo nenadaval
Napsal: 14.11.2005, 21:08
od doublejay
Obecne plati, ze hridelka pri chodu motoru musi plavat na vrstve oleje. Pro Garrett T25 plati, ze axialni vule (podelna, v ose) je 0.013-0.097mm (prakticky zadna, 0.1mm je uz mimo povolenou mez), ta radialni (tento udaj neni v manualu) se udava max. 0.022'', tedy cca 0.56mm. 0.5mm po vyrobe je dle meho hooodne moc...
Napsal: 15.11.2005, 07:55
od raddy
doublejay píše:Obecne plati, ze hridelka pri chodu motoru musi plavat na vrstve oleje. Pro Garrett T25 plati, ze axialni vule (podelna, v ose) je 0.013-0.097mm (prakticky zadna, 0.1mm je uz mimo povolenou mez), ta radialni (tento udaj neni v manualu) se udava max. 0.022'', tedy cca 0.56mm. 0.5mm po vyrobe je dle meho hooodne moc...
no, ono zase turbo vydrzi hodne, na mojej T3 je vola dnu-von mozno 3mm a v poho
Ale pravda je ze tato vola by mala byt minmalna, pri skuske rukou prakticky ziadna. Vola hore-dole je vzdy citelna kvoli mazaniu....
Napsal: 15.11.2005, 13:31
od Matysek
Caizi píše:No je to možne s tím odhadem.mě to přijde jak kdyby tam byli vychozený ložiska bo když na to přitlačím tak se to dotkne lehce stěny turba..a nevim jestli je to normalni...ale podle toho co píše doublejay tak by tam vůle neměla být žádná přeci..dým naštěstí ještě ne ale nechce to pořádně táhnout a ješte mi tam něco tuká tak kutím čím to může být...z části to byl filtr a ted mám ještě podezření na detonace a palivovou pumpu...je toho dost...
Máš budík na měření tlaku turba?? Kolik ti tlačí turbo maximálně?? Já mám problém taky s tím že to nechce táhnout a turbo tlačí max 0,5b vic z něj nedostanu a nevím čím to je třeba máme stejnej problém
Napsal: 15.11.2005, 14:30
od sprinter
Caizi píše:
Máš budík na měření tlaku turba?? Kolik ti tlačí turbo maximálně?? Já mám problém taky s tím že to nechce táhnout a turbo tlačí max 0,5b vic z něj nedostanu a nevím čím to je třeba máme stejnej problém
Buď máš špatnou velikost lopatek turba(já i doublejay jsme se s tím kdysi potýkali),a nebo je to způsobeno IC(pokud máš orig. verzi).Mám pocit že raddy se kdysi rozepisoval o tom,že origo IC působí jako restriktor,takže ikdyž zvedneš tlak na turbu,ICčko ti ho stejně udusí na 0,5baru,protože je těžce neprůchodný.Ale to by museli potvrdit kluci co mají original konfigurace.
Napsal: 15.11.2005, 14:34
od Ondrey
sprinter píše:Caizi píše:
Máš budík na měření tlaku turba?? Kolik ti tlačí turbo maximálně?? Já mám problém taky s tím že to nechce táhnout a turbo tlačí max 0,5b vic z něj nedostanu a nevím čím to je třeba máme stejnej problém
Buď máš špatnou velikost lopatek turba(já i doublejay jsme se s tím kdysi potýkali),a nebo je to způsobeno IC(pokud máš orig. verzi).Mám pocit že raddy se kdysi rozepisoval o tom,že origo IC působí jako restriktor,takže ikdyž zvedneš tlak na turbu,ICčko ti ho stejně udusí na 0,5baru,protože je těžce neprůchodný.Ale to by museli potvrdit kluci co mají original konfigurace.
.. neřekl bych.. to by ten IC musel být úplně tragicky zasviněnej... já jezdil se standardním IC na 1b a bylo to naprosto v pohodě...
Napsal: 15.11.2005, 14:47
od doublejay
No, ja porad tvrdim, ze tam je bud dira (ten sycivy zvuk pod plynem) nebo to utika prepoustecim ventilem... A nebo muze byt praskla/netesnici kompresorova komora...??? Kazdopadne by to chtelo turbo ven a zkontrolovat.
Napsal: 15.11.2005, 14:49
od swed
mno po výměně ze starého standard ic na nový velký AVia mi stoupnul tlak asi o 0.2bary na cca 0.85-0.9b....takže něco na tom bude...
Napsal: 15.11.2005, 15:11
od raddy
Seriovy IC sposoby pokles tlaku, nie jeho obmedzenie na 0.5bar.....
Problem bude niekde inde:
zle nastaveny/vadny ventil co ovlada wastegate
zle turbo celkovo
unik vzduchu niekde medzi turbom a motorom
dalsie moznosti su malo pravdepodobne:
problem zo zmesou benzin/vzduch
problem s predzapalom