Stránka 1 z 1
TMIC v S13
Napsal: 18.01.2006, 14:45
od kenivruh
Rozmyslal uz niekto z vas ci by bolo mozne dat do s13 top mount intercooler ? Ked sa da ta velka vrtula prec a namiesto nej elektricky fan, tak je tam akurat dost miesta. Vyhodou by bola kratka draha od turbo do nasavania a aj lahsia montaz (ked nepocitam vyrezanie otvoru do kapoty pre privod vzduchu).
A este jedna vec. Videl som, ze niektory z vas maju BOV namontovany hned za turbom. Nebal by byt spravne co najblizsie ku skrtiacej klapke ?
Diky za nazory.
Napsal: 18.01.2006, 15:07
od mrkevvzime
jo o tmic jsem taky uvazoval, ale nevim jestli se tam vejde a jestli by byl dost chlazenej
ale na nekterych zavodackach to maj tak to asi facha
Napsal: 18.01.2006, 15:34
od Gerox
ja o tom taky uvazuji...ve 14-ce mista na to dost...akorat je treba pak vyresit ostatni veci kolem....
Napsal: 18.01.2006, 15:50
od Ondrey
Gerox píše:ja o tom taky uvazuji...ve 14-ce mista na to dost...akorat je treba pak vyresit ostatni veci kolem....
Pozor, tohle ale není top mount..
je to jen jedna z variací na téma FMIC..
Top mount je třeba v Subaru Impreza..
Většinou se TMIC používá v autech, které mají právě buď plochý motor nebo hodně místa pod vysokou haubnou :-) jako třeba v Mitsu Pajero TD
Napsal: 18.01.2006, 15:56
od Martin_534
no když se řekne topmount ve spojitosti s13-14, tak se všem vybaví tadle instalace, tak si myslím, že je jedno jak se to nazývá správně
Napsal: 18.01.2006, 15:56
od Gerox
Napsal: 18.01.2006, 16:10
od Ondrey
.. v pohodě..
jen jsem cítil potřebu to uvést na pravou míru.. :-)
.. pokud se nepletu, tak se umístění intercooleru bere podle jeho pozice vůči motoru.
FMIC - před motorem
SMIC - vedle
TMIC - nad motorem
...
...
Napsal: 18.01.2006, 17:18
od blázen
A co má největší účinnost? Asi FMIC?
Napsal: 18.01.2006, 17:53
od Ondrey
.. účinnost nezáleží jen na uložení toho chladiče. Rozhodující jsou jeho velikost, poměr hloubky vůči jiným rozměrům, průtok vzduchu, rozměr aktivní chladicí plochy a spousta dalších parametrů.
TMIC má obrovskou výhodu v tom, že může mít tu chladicí plochu velkou klidně jako celá haubna - což je fajn, zase se ale hodně zahřívá od motoru, který je přímo pod ním a je tedy hodně choulostivej na přívod a hlavně odvod chladicího vzduchu.
FMIC je pro SXka rozhodně nejlepší volba, protože krásně pásne do nárazníku nebo před vodní chladič :-) a pro zchlazení toho objemu vzduchu, kterej ta 1.8 spotřebuje, je víc než dostatečnej. Pro větší objemy je naprosto běžný použití dvou SMIC - ideálně pro motory do V.. V6, V8, V12...
Ale třeba pro Toyotu MR2 je FMIC naprosto nepoužitelnej, protože tahle Toyka má motor před zadní nápravou... takže se nabízí ten TMIC :-)
Napsal: 18.01.2006, 17:58
od blázen
já tu účinost samozřejmě myslel pro náš typ vozu,.. ..
Napsal: 18.01.2006, 19:47
od No_name
To osazení s IC nahoře se mi líbí,páč je u toho kratší okruh sání :prayer: ..ale pak ta díra na kapotě jak doprdele
Napsal: 18.01.2006, 21:04
od raddy
ach pani, kazde SERIOZNE auto ma namiesto gigantickych xIC vstrekovanie vody do sania na chladenie, kdo by cakal na natlakovanie obrovskeho IC
A ta montaz IC do V sa origos vymyslela na ucely driftov, kde sa vybudovanim velkeho pretlaku v tvare V dvoch chladicov zabezecilo dostatocne chadenie aj pri jazde bokom. Bolo to rozoberane na UK fore, ale zas uplne presne si to uz nepamatam, prislo mi to take divne, vsak to musi vyzerat hrozne
Napsal: 18.01.2006, 23:24
od howado
No to vstřikování vody je dost zajímavý a jak tak koukam tak i dost drahý
Koukam zrovna na
http://www.aquamist.co.uk