Stránka 1 z 1
Blokova schema mojho boost kontrolera
Napsal: 13.07.2006, 09:16
od raddy
Tak som konecne nieco nacmaral, keby sa chcel niekdo pohrat. Specialne pre Caiziho a Rema
Napsal: 13.07.2006, 09:41
od Caizi
Napsal: 27.11.2006, 12:55
od raddy
UPDATE:
vyrovnavaciu nadobu som nahradil restriktorom v privodnej hadicke do actuatora, skusky prebehli uspesne. Restriktor je potrebny velmi maly, tak okolo 0.5mm na zaciatok a podla potreby doladit....
Napsal: 07.12.2006, 08:22
od Idaho
Já má postavený EBC z obyčejného elektromagnetického VSV ventilu, sice to nemá ukazatel tlaku ( od toho mám budík ), a má to jen dve ( pevné ) možnosti nastavení 0,5 a 0,9 baru ( jsem s 0,9 na hranici fuelcutu - ale už se pracuje na pokroku dál ).
Puvodní nápad přišel od Supristy, casem se to vylepšilo:)
Bylo to sice trošku laborování ( najít správný VSV ) ale celá stavba vysla na cca 200,- a 1 hod práce.
Princip je ten že pokud je VSV uzavřený, jde snímaný tlak do actuatoru takový jaký skutečně je, pokud je otevřený, uchází část tlaku mimo a do actuoatoru jde tlak snížený. výhodou je , že pokud se VSV zasekne v max otevřené poloze nemuže dojít k přetlakování, jelikož vypouštím max možnou hodnotu co díky prumeru vstup/výstupu VSV projde.
problém je že VSV s tak velkým vstupem a výstupem jsem zatím našel jen na MKIV supře
na celicách i starších suprách jsou s menším prumerem, takže navýšení tlaku je cca o 0,1-0,15 ale už jsme uvažoval i o serii techto malých a kolečkovým spínačem, ketrý by takto dokázal v podstatě "krokovat" zvedání tlaku po cca 0,1 baru..
je to levné řešení - pro mne samozřejem dočasné, protože sevstřikama a pár dalšíma pikačovinama stejne budu muset časem jít do SAFC či jiného controlleru.
Pokud by někdo mel zájem o fotky, o víkendu nafotím.
Napsal: 07.12.2006, 10:02
od DrSoN
Idaho,,
jasný mám zájem,,, už se těším :-) díky předem
Napsal: 11.12.2006, 12:38
od Idaho
Takže bohužel nafotit jsme zatím nestihl, protože jsem v prudkém lijáku nakládal supru na odtahovku a odvážel ji do lakovny a zapomněl jsme vzít sebou foták, ale v podsattě prinicp je ten že WG actuator mam podložený max tlak turba se tak zastaví na 0,5baru. potom jsme vzal téčko a hadičku co vede do actuatoru jsem rozpulila dal do ní to téčko. na téčku je hadička, na jejímž konci je elektromagnetický ventil který má dve polohy - otevřeno nebo zavřeno. Ve chvíli kdy je zavřenej funguje vše tak jak má. ve chvíli kdy je otevřen tak skrz výstup uniká tlak, ketrý ovládá WG actuator a ten tedy začně WG otevírat později. Zbytek už je jen laborace jak dlouhou kapiláru dát na výstup a tím unik brzdit aby se dosáhlo dobrého ( použitelného ) tlaku po otevření ventilu. U MK3 to bylo jendoduché, ventuil má takové rozmery výpuste, že jsem již kapiláry používat nemusel ( 0,9baru ), pokud budete používat kapiláru dejte co nejdelší a postupne zkracujte, ne opačne
Napsal: 26.12.2006, 03:48
od Petr
tlak unika kam ? protoze tak i tak, vzdycky je ten vzduch zvazeny a bude ti v motoru chybet.. pokud bys to poustel do atmosfery, bude ti na volnobeh sat falesny vzduch a motor nepobezi dobre...
actuator je totiz uzavreny a vzduch nikam nepousti...
Napsal: 26.12.2006, 08:46
od raddy
Petr píše:tlak unika kam ? protoze tak i tak, vzdycky je ten vzduch zvazeny a bude ti v motoru chybet.. pokud bys to poustel do atmosfery, bude ti na volnobeh sat falesny vzduch a motor nepobezi dobre...
actuator je totiz uzavreny a vzduch nikam nepousti...
ide o tak male mnozstvo zvazeneho vzduchu, ze to chod motora nijako neovplivni. Je to tkzv. bleed valve, da sa to bezne kupit hotove, avsak som nazoru ze ide o pomerne nepresnu metodu kontroly tlaku....