Napsal: 23.01.2003, 09:20
Tak, skoncili sme na turbe.
Co ideme robit? Nastavime turbo na plniaci tlak 15psi, co nam prinesie narast asi o 30k. Turbo by vsak malo byt v dobrom stave a treba si uvedomit, ze to moze viest k jeho rychlejsiemu koncu, ale nemusi, rozhodnut sa musite sami.....
Kazdopadne, nerobte to, pokial ste neurobily predchadzajuce kroky s vyfukom a filtrom. Dalej bude treba instalovat upraveny cip a upravene sviecky. Cip popisem neskor.Nie je ihned nevyhnutny, ale bez neho sa moze stat ze bude chudobna zmes(velmi, veeeelmi zle), detonacie motora(este horsie) a fuel cut (vypnutie privodu paliva pri prekroceni prietoku vzduchu cez AFM). Ale odskusat sa to da aj bez cipu. Sviecky doporucujem o stupen studensie a kazdopadne zmensit medzeru medzi elektrodami na 0.8 mm.
Takze sup do toho
Su dve metody ako zvysit plniaci tlak:
1, kupit boost controller, co je vlastne nadstavba na stand. wastegate (membrana s tiahlom na boku turba, ktora sa otvara pri nastavenom tlaku a prepusta vzduch von). Tento umozni velmi presne a kvalitne nastavenie, nie je to vsak lacna vecicka.... Ak ju namontujete a nastavite, treba nainstalovat manometer kvoli kontrole. Na umelohmotnej hadici, ktore ide popri vodnom chladici (pri jeho vrchu) a znej ide hruba hadica do motora (vsetko to nafotim,ked bude cas) je odbocka pre volnobeznu vzduchovu hadicu (vzduch pre volnobezne otacky). Na tuto hadicu som nasadil umlohmotnu rozbocku na polievaciu hadicu a s nej dotiahol hadicku do kabiny. Dier je tam az az :rolleyes: (na strane spolujazdca). Napojime vhodny manometer a ficime.
2, metoda pomocou podloziek. Po pravej strane motora (ak stojite pred autom) je hruba vzduchova hadica,ktora ide od filtra do k turbu. Je uchytena 2 srobami na vrchu, tie dame dole. Potom sa poriadne zohneme a dame dole koniec,ktory je na vystupe turba (robit len na studenom motore!!!!) Uvidime koniec turbiny, mozme otestovat stav turba. Skusime ju potocit,musi sa vrtet lahko. Skusime volu hore-dole, moze byt mala. max 1mm. Skusime volu dnu a von, nesmie byt ziadna. Na turbe v pravo uvidime waste gate.Je to okruhla mosadzna vecicka s tiahlom. Pod tou okruhlou castou je dvoma srobami prichytena o turbo. Odsrobujeme a vlozime tam 1mm siroke podlozky.Vsetko zlozime spat a poriadne utiahneme hadice. Instalujeme manometer a prebehneme sa v aute. Turbo by malo tlacit cca 13-15psi (zavysi od stavu turba a medzichladica). Pri otackach nad 4500-5000 tlak klesne, to je normalne, turbo nestiha tlacit.
To je zatial vsetko, nabuduce popisem ako si nainstalovat ostrekovanie IC vodou a doladenie popisanych uprav. Vsetky fotky dam naraz neskor.
Aby som nezabudol. Pred vsetkym skontrolujte stav oleja (aby ste nemuseli menit ojnicne loziska ako ja
. olej doporucujem polosyntetiku, 10W alebo 15W min 40, lepsie 50 (valvoline robi 10w-60, uplne najlepsie).
Zatial sa majte a hlavne piste.... B)
Co ideme robit? Nastavime turbo na plniaci tlak 15psi, co nam prinesie narast asi o 30k. Turbo by vsak malo byt v dobrom stave a treba si uvedomit, ze to moze viest k jeho rychlejsiemu koncu, ale nemusi, rozhodnut sa musite sami.....
Kazdopadne, nerobte to, pokial ste neurobily predchadzajuce kroky s vyfukom a filtrom. Dalej bude treba instalovat upraveny cip a upravene sviecky. Cip popisem neskor.Nie je ihned nevyhnutny, ale bez neho sa moze stat ze bude chudobna zmes(velmi, veeeelmi zle), detonacie motora(este horsie) a fuel cut (vypnutie privodu paliva pri prekroceni prietoku vzduchu cez AFM). Ale odskusat sa to da aj bez cipu. Sviecky doporucujem o stupen studensie a kazdopadne zmensit medzeru medzi elektrodami na 0.8 mm.
Takze sup do toho
Su dve metody ako zvysit plniaci tlak:
1, kupit boost controller, co je vlastne nadstavba na stand. wastegate (membrana s tiahlom na boku turba, ktora sa otvara pri nastavenom tlaku a prepusta vzduch von). Tento umozni velmi presne a kvalitne nastavenie, nie je to vsak lacna vecicka.... Ak ju namontujete a nastavite, treba nainstalovat manometer kvoli kontrole. Na umelohmotnej hadici, ktore ide popri vodnom chladici (pri jeho vrchu) a znej ide hruba hadica do motora (vsetko to nafotim,ked bude cas) je odbocka pre volnobeznu vzduchovu hadicu (vzduch pre volnobezne otacky). Na tuto hadicu som nasadil umlohmotnu rozbocku na polievaciu hadicu a s nej dotiahol hadicku do kabiny. Dier je tam az az :rolleyes: (na strane spolujazdca). Napojime vhodny manometer a ficime.
2, metoda pomocou podloziek. Po pravej strane motora (ak stojite pred autom) je hruba vzduchova hadica,ktora ide od filtra do k turbu. Je uchytena 2 srobami na vrchu, tie dame dole. Potom sa poriadne zohneme a dame dole koniec,ktory je na vystupe turba (robit len na studenom motore!!!!) Uvidime koniec turbiny, mozme otestovat stav turba. Skusime ju potocit,musi sa vrtet lahko. Skusime volu hore-dole, moze byt mala. max 1mm. Skusime volu dnu a von, nesmie byt ziadna. Na turbe v pravo uvidime waste gate.Je to okruhla mosadzna vecicka s tiahlom. Pod tou okruhlou castou je dvoma srobami prichytena o turbo. Odsrobujeme a vlozime tam 1mm siroke podlozky.Vsetko zlozime spat a poriadne utiahneme hadice. Instalujeme manometer a prebehneme sa v aute. Turbo by malo tlacit cca 13-15psi (zavysi od stavu turba a medzichladica). Pri otackach nad 4500-5000 tlak klesne, to je normalne, turbo nestiha tlacit.
To je zatial vsetko, nabuduce popisem ako si nainstalovat ostrekovanie IC vodou a doladenie popisanych uprav. Vsetky fotky dam naraz neskor.
Aby som nezabudol. Pred vsetkym skontrolujte stav oleja (aby ste nemuseli menit ojnicne loziska ako ja
. olej doporucujem polosyntetiku, 10W alebo 15W min 40, lepsie 50 (valvoline robi 10w-60, uplne najlepsie).
Zatial sa majte a hlavne piste.... B)