Stránka 1 z 1

Napsal: 23.01.2003, 09:20
od raddy
Tak, skoncili sme na turbe.
Co ideme robit? Nastavime turbo na plniaci tlak 15psi, co nam prinesie narast asi o 30k. Turbo by vsak malo byt v dobrom stave a treba si uvedomit, ze to moze viest k jeho rychlejsiemu koncu, ale nemusi, rozhodnut sa musite sami.....
Kazdopadne, nerobte to, pokial ste neurobily predchadzajuce kroky s vyfukom a filtrom. Dalej bude treba instalovat upraveny cip a upravene sviecky. Cip popisem neskor.Nie je ihned nevyhnutny, ale bez neho sa moze stat ze bude chudobna zmes(velmi, veeeelmi zle), detonacie motora(este horsie) a fuel cut (vypnutie privodu paliva pri prekroceni prietoku vzduchu cez AFM). Ale odskusat sa to da aj bez cipu. Sviecky doporucujem o stupen studensie a kazdopadne zmensit medzeru medzi elektrodami na 0.8 mm.

Takze sup do toho :D
Su dve metody ako zvysit plniaci tlak:
1, kupit boost controller, co je vlastne nadstavba na stand. wastegate (membrana s tiahlom na boku turba, ktora sa otvara pri nastavenom tlaku a prepusta vzduch von). Tento umozni velmi presne a kvalitne nastavenie, nie je to vsak lacna vecicka.... Ak ju namontujete a nastavite, treba nainstalovat manometer kvoli kontrole. Na umelohmotnej hadici, ktore ide popri vodnom chladici (pri jeho vrchu) a znej ide hruba hadica do motora (vsetko to nafotim,ked bude cas) je odbocka pre volnobeznu vzduchovu hadicu (vzduch pre volnobezne otacky). Na tuto hadicu som nasadil umlohmotnu rozbocku na polievaciu hadicu a s nej dotiahol hadicku do kabiny. Dier je tam az az :rolleyes: (na strane spolujazdca). Napojime vhodny manometer a ficime.
2, metoda pomocou podloziek. Po pravej strane motora (ak stojite pred autom) je hruba vzduchova hadica,ktora ide od filtra do k turbu. Je uchytena 2 srobami na vrchu, tie dame dole. Potom sa poriadne zohneme a dame dole koniec,ktory je na vystupe turba (robit len na studenom motore!!!!) Uvidime koniec turbiny, mozme otestovat stav turba. Skusime ju potocit,musi sa vrtet lahko. Skusime volu hore-dole, moze byt mala. max 1mm. Skusime volu dnu a von, nesmie byt ziadna. Na turbe v pravo uvidime waste gate.Je to okruhla mosadzna vecicka s tiahlom. Pod tou okruhlou castou je dvoma srobami prichytena o turbo. Odsrobujeme a vlozime tam 1mm siroke podlozky.Vsetko zlozime spat a poriadne utiahneme hadice. Instalujeme manometer a prebehneme sa v aute. Turbo by malo tlacit cca 13-15psi (zavysi od stavu turba a medzichladica). Pri otackach nad 4500-5000 tlak klesne, to je normalne, turbo nestiha tlacit.
To je zatial vsetko, nabuduce popisem ako si nainstalovat ostrekovanie IC vodou a doladenie popisanych uprav. Vsetky fotky dam naraz neskor.
Aby som nezabudol. Pred vsetkym skontrolujte stav oleja (aby ste nemuseli menit ojnicne loziska ako ja
:( . olej doporucujem polosyntetiku, 10W alebo 15W min 40, lepsie 50 (valvoline robi 10w-60, uplne najlepsie).

Zatial sa majte a hlavne piste.... B)

Napsal: 23.01.2003, 10:12
od Ondrey
Nezni to spatne, ale ses si jistej, ze to motor i turbo budou stihat? Normalni plnici tlak turba u 200sx je min jak dvoutretinovej.. :(

Napsal: 23.01.2003, 11:06
od raddy
Ondrey píše:Nezni to spatne, ale ses si jistej, ze to motor i turbo budou stihat? Normalni plnici tlak turba u 200sx je min jak dvoutretinovej.. :(
Isty si nemozes byt nikdy ;)
Vsetky popisane upravy mam na mojom aute spravene.
Motor stiha daleko viac, snad spojka moze byt problem. Lepsia lamela to ale vyriesi.
Turbo, to je trochu osemetnejsie: pre stand t25 je to max.bezpecny tlak. Ja som ziadne problemi nespozoroval. Samozrejme ak jazdyz zavody na okruhoch..... B) .
Upraveny vyfuk a sanie pomahaju turbu zvladat zvysenu zataz. Ale pri turbach nikdy nevies, moze byt vsetko ako ma, posere sa ti o tyzden, mozes mat zvyseny tlak, vydrzi 2 roky....
Na s13 stand. turbo po 100 000 az 130 000 km bezne odchadza....

Kazdopadne treba pravidelne kontrolovat olej, dodrzovat pravidlo:najprv nechat turbo na volnobehu vychladnut a a z potom vypnut motor a nemal by to byt velky problem.

Napsal: 23.01.2003, 11:36
od Ondrey
To mas recht.. turbo je choulostiva vecicka..

Napsal: 12.04.2003, 14:47
od martin d
M?l bych dotaz ohledn? zvý?ení tlaku turba.Já mám vypodlo?ený regulátor podlo?kama /jednu cca 1mm na ka?dé stran?/ a tlak mám m??ený u turba 12 psi.Kdysi bez vypodlo?ení mi to d?lalo udávaných 10 psi,tak?e turbo je v po?ádku/a navíc mi v?bec nebere olej/.Zajímalo by m?,kolik má? podlo?ek na 15 psi/?e po jedné nev??ím/.

Napsal: 14.04.2003, 06:51
od raddy
martin d píše:M?l bych dotaz ohledn? zvý?ení tlaku turba.Já mám vypodlo?ený regulátor podlo?kama /jednu cca 1mm na ka?dé stran?/ a tlak mám m??ený u turba 12 psi.Kdysi bez vypodlo?ení mi to d?lalo udávaných 10 psi,tak?e turbo je v po?ádku/a navíc mi v?bec nebere olej/.Zajímalo by m?,kolik má? podlo?ek na 15 psi/?e po jedné nev??ím/.
Mam tam po jednej 1mm podlozke. Rozdiel moze byt vo wastegate (mozes mat trochu silnejsiu/slabsiu membranu...) a samozrejme v odpore stand. IC. Ten ti vytvara protitlak a znizuje tlak s turba. Teraz z FMIC mam s tymi istymi podlozkami 17psi B) .
Najlepsi prostriedok na zvysenie tlaku:FMIC <_<
P.S. Tlak meraj na vstupe do motora (za IC), nie na turbe.



<!--EDIT|raddy|Apr 14 2003, 08:20 AM-->