Stránka 1 z 1

Dlouhodobé odstavení auta - co je potřeba udělat

Napsal: 04.11.2006, 21:28
od 935Baby
Je spousta veci ktere kdyz se podceni mohou zpusobit velke skody. Bylo by dobre sem napsat takovy navod co je potreba udelat.

Pro zacatek sem napisu respektive vlozim par článku z ruzných zdroju a pak to kdyztak nekdy sesumíruju a preložím.

Par zajimavosti na zacatek:

Olej
- pred uskladnenim vymenit olej protože stary je kontaminovany a jsou v nem vytvořené všelijaké kyseliny ktere můžou působit problémy

Palivo
- doplnit nadrž po maximu a dat do paliva přípravek (stabilizator paliva) ktery upravi palivo tak že nebude kazit a nebude agresivní vůči gomovým částem systém

Velký problém je také s klimatem v místě kde auto skladujete - vlhkost je vsude.

Jeden zajímavý výcuc (našel jsem to nekde na netu)

Wash & wax the car prior to the day you intend to store it, then drive the car a little in order to help evacuate water from brakes, nooks, & crannies.
Apply leather treatment to all leather to prevent drying and cracking.
Fluids:
Change the oil and filter.
Check windshield washer fluid - be sure it is winterized with antifreeze.
Add StaBil to fuel tank (run engine afterwards) & top off fuel tank.
Check antifreeze strength
For annual storage suspension on blocks is NOT recommended as the shock absorber pistons are fully extended and can corrode and stick.
Inflate tires to 8 PSI above the maximum rating on the tire to avoid flat spotting.
Lube electric antenna mast with thin oil and retract.
Disconnect and remove battery or pull fuse of clock and burglar alarm to prevent battery drainage; pulled batteries should be stored in a cool, dry place OFF of the floor, preferably on a piece of wool.. slow charge in mid-winter every several months (Personally I've had good luck with small Schumacher 1 Amp smart charger which charges only when battery voltage begins to fall - about $25.).
Lube door, hood, trunk and targa rubber seals with silicone spray. Close doors, hood, and trunk to FIRST LOCK position so that seals are relaxed. Be sure hood and interior door lights are not on.
Place small wood blocks under wiper arms so blades are off glass.
If high humidity conditions are expected, leave a desiccant bag in the car.
Close the heater flaps on rear engine cars to prevent rodent entry.
Seal intakes and exhaust pipe with tape or towels.
Relax Targa tops.
If exposed to direct sunlight, cover glass to protect interior.
Park vehicle on large sheet of plastic to prevent ground moisture from attacking underbody.
Cover with a QUALITY car cover which will allow humidity & moisture passage.
Do NOT set the handbrake.
Say Goodbye .... :lol: :lol:

Samozrejme spousta důležitých úkonů stále chybí - konzervace stěn válců atd

Update:

Velice dobrý návod, ten člověk co to nasal fakt ví o čem mluví
1. strana, poslední příspěvek - pokračuje na druhé straně
http://forums.pelicanparts.com/showthre ... did=183215

Citace z toho článku:

All automobiles fair best when regularly driven. If that can only be a nice dry winter day every week or so, then so be it. :wink:

I’ll reiterate what many have said: The best and most reliable 911s are those that are driven regularly. Those that sit for extended periods are destined to have more problems. If you store your 911 out of personal necessity or adverse driving conditions, it is worth the effort to store it properly.

No a když se neco pokazi tak vase auto muze dopadnou i takhle:

Obrázek

Napsal: 04.11.2006, 23:45
od Peca
Myslíš že je tohle všechno nutný dělat i když je to jen na 3 - 4 měsíce? Kde mám sakra vzít na plnou nádrž? :lol:

Napsal: 04.11.2006, 23:58
od 935Baby
Peca píše:Myslíš že je tohle všechno nutný dělat i když je to jen na 3 - 4 měsíce? Kde mám sakra vzít na plnou nádrž? :lol:
Ja kdybych ukladal auto ke spánku tak bych to udělal. Určité méně důležité věci bych možná opomenul ale základní věci bych každopádně udělal.

Neni přeci jenom jednodušší s tím autem každý týden nebo 14 dní někam vyjet? :lol:

Napsal: 05.11.2006, 11:57
od Peca
Určitě to jednodušší je, ale ne pokud budu mít auto v garáží kam se přes zimu dostanu max 2x...

Napsal: 05.11.2006, 12:51
od doublejay
Ja mam na tuhle vec zcela specificky nazor: auto je od toho, aby jezdilo. Nikde neni napsane, ze musi jezdit v prosolene brecce, ale nevidim duvod proc ho aspon jednou za cas neprotahnout treba po suche, vymrzle silnici. Rozhodne na tom bude lip, nez zavrene nekolik mesicu v garazi a to, co se musi pro dlouhodobou konzervaci udelat, to je strasny vopruz, pokud se to ma udelat poradne. Ano, je to "jen" na par mesicu, ale stojici vyjezdeny olej dokaze v motoru napachat velke skody za kratsi dobu, nez jak je dlouha zima. A ta bude nejmin nasledujiciho pul roku, nedivil bych se, kdyby jeste zacatkem kvetna snezilo. Tady je to za posledni roky naprosto normalni jev. Ano, poridit si nejakou "mrdku" na niceni po nasolenych cestach ve meste, se spoustou studenych startu a cest na kratke vzdalenosti, to jo, ale nechat auto odstavene nekolik mesicu, to by me osobne ani nenapadlo. Navic s dvoukilem je v zime takova legrace :lol:

Napsal: 05.11.2006, 13:34
od blázen
co se mu stane když ho na 4 měsíce zamknu do garáže nebo nechám venku jen tak i bez benzínu mám vyzkoušené na více autech, nikdy v zimě sem autem nejezdil - tím svým...nestalo se nikdy nic 8)

Napsal: 10.11.2006, 15:39
od 935Baby
Co všechno se da sehnat:

http://www.frost.co.uk/item_Detail.asp?productID=8373

Vložky místo svíček ktere obsahuji siliku a vstrebavaji vlhkost z válců :thumbleft: