Stránka 1 z 2
4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti
Napsal: 11.07.2010, 23:57
od Mirek
Chci se zeptat na nazory ohledne 4ws, ne klasicky hydraulicky, ale to jako ma skyline, elektricky se 3 rezimy fungovani (Power, A/T, Snow). Chtel jsem to davat pryc v domeni ze je to stejne jako u 240sx, ale tohle je mensi a praktictejsi. Jaky jsou rozdily v jizde s 4ws a bez nej. Pokud auto neni stavene na drift, ale spise na Grip + sem tam driftik atd, je lepsi to tam nechat nebo to mam dat pryc?
Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti
Napsal: 12.07.2010, 20:56
od vekslak
jedinou zkusenost se 4WS mam s prelude 2.0 ... kola krasne zatacely i na miste coz bylo velice prakticke pri parkovani :-) pri ostre jizde se auto chovalo bezvadne do doby nez se to 4WS vysralo
takze pokud auto nemas vylozene na drift tak bych to tam nechal :-)
Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti
Napsal: 12.07.2010, 21:38
od blázen
z prelude mám zkušenost z mrkačky.. už po koupi to bylo posrané
Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti
Napsal: 12.07.2010, 21:49
od Fizzbiker
ja mam teda zkusenost jen fwd vs AWD
AWD - auto je celkově kultivovanější sice do zatačky trochu vic tuhe (nedotacivost) nicmene pri prujezdu a pridani plynu drzi krasne stopu je citelnejší vice abych tak rekl důvěry hodnější
protoze sem kašlal na vybehany krizek nakonec se z kardnu vylomil proto moznost srovnani na stejnem aute se stejne rozlozenou hmotnosti atd.
FWD - auto je roztěkané pri orudke akceleraci sebou vonat cuka zprava doleva podle toho jak zabiraj kola, celkově je to takové zdivočelé v zatackach pod planem je mnohem duraznejsi pocit nedotáčivosti, auto o poznání více zaklekává na zatezovane predni kolo,...
zavěrem myslím si ze idealni podvozek na auto je stálá 4x4 se samosvorem na zadku (pripadne s mozností odepnutí predku bez jakehokoliv vlivu automatiky)
po tom so jsem si vyzkousel jizdu s AWD su rozhodnuty bud ho zastavět do svojeho pulsara nebo si neco s AWD koupit...
Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti
Napsal: 12.07.2010, 21:52
od Mirek
Fizzbiker píše:ja mam teda zkusenost jen fwd vs AWD
AWD - auto je celkově kultivovanější sice do zatačky trochu vic tuhe (nedotacivost) nicmene pri prujezdu a pridani plynu drzi krasne stopu je citelnejší vice abych tak rekl důvěry hodnější
protoze sem kašlal na vybehany krizek nakonec se z kardnu vylomil proto moznost srovnani na stejnem aute se stejne rozlozenou hmotnosti atd.
FWD - auto je roztěkané pri orudke akceleraci sebou vonat cuka zprava doleva podle toho jak zabiraj kola, celkově je to takové zdivočelé v zatackach pod planem je mnohem duraznejsi pocit nedotáčivosti, auto o poznání více zaklekává na zatezovane predni kolo,...
zavěrem myslím si ze idealni podvozek na auto je stálá 4x4 se samosvorem na zadku (pripadne s mozností odepnutí predku bez jakehokoliv vlivu automatiky)
po tom so jsem si vyzkousel jizdu s AWD su rozhodnuty bud ho zastavět do svojeho pulsara nebo si neco s AWD koupit...
Jak presne to ma souviset s 4ws (natacenim zadni napravy)
Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti
Napsal: 12.07.2010, 21:57
od Fizzbiker
Mirek píše:Jak presne to ma souviset s 4ws (natacenim zadni napravy)
jaj tak to sry myslel sem ze resis AWD...
tak to teda smaž....
Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti
Napsal: 13.07.2010, 00:42
od chosecz
4WS, tím je myšlen hicas? Na R34 to mám a je to celkem ... zajímavý :-) Ještě jsem si na to neudělal názor, to bude chtít ten okruh zkusit, ale na okresce to neuvěřitelně drží stopu ... a je to cítit, takový divný pohyb zadní části
Ovšem nic odborného vám k tomu nepovím
Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti
Napsal: 13.07.2010, 07:16
od Kohla
Já co jsem slyšel, tak je to velmi zvláštní pocit, musí si na to člověk zvyknout, ale na okresce by se s tím mělo jezdit dobře... Na driftíky mi to moc nesedí - aby to nevedlo až k nečekané přetáčivosti a následným svodidlům
Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti
Napsal: 13.07.2010, 08:14
od Mirek
chosecz píše:4WS, tím je myšlen hicas? Na R34 to mám a je to celkem ... zajímavý :-) Ještě jsem si na to neudělal názor, to bude chtít ten okruh zkusit, ale na okresce to neuvěřitelně drží stopu ... a je to cítit, takový divný pohyb zadní části
Ovšem nic odborného vám k tomu nepovím
jojo..u R33 a 34 se to jmenuje Super Hicas, 3 mody funkce, prepinac na stredove konzoli se 3 polohama..vse elektricky. Asi ho tam dam, vyhodit to muzu vzdycky...diky za nazory.
Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti
Napsal: 13.07.2010, 17:20
od jsadik
Mám zkušenosti akorát s Prelude, na celym tom systému je zvláštní, že při hodně malym rejdu se točili kola stejně jako přední a teprve při většim obráceně.......přišlo mi to jako kravina, ale fungovalo to skvěle. Výborně kopírovala stopu i při větší rychlosti....nejednalo se o žádnej zachovalej kousek,ale docela vrak. Při ostrym zatočení do zatáčky byl zadek schopnej nečekaně ustřelit. Na kluzkym povrchu (sněhu) se to chová fakt divně a je třeba si na to zvyknout.
Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti
Napsal: 14.07.2010, 07:24
od Milda
Tak stara Preludka mela nataceni zadni napravy pevne zavisle k nataceni predni, Nissany to maji delany podstatne inteligentneji pres comp...
Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti
Napsal: 14.07.2010, 16:31
od Koudy
Dle mého názoru je to pro auta, která mají rozložení váhy rovnoměrné jako třeba ZX, ale u SX vpředu s RB a již s tak lehkým zadkem, budeš muset jezdit zatáčky bez plynu. U FWD a AWD to značně snižuje nedotáčivost.
Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti
Napsal: 14.07.2010, 16:41
od Mirek
Koudy píše:Dle mého názoru je to pro auta, která mají rozložení váhy rovnoměrné jako třeba ZX, ale u SX vpředu s RB a již s tak lehkým zadkem, budeš muset jezdit zatáčky bez plynu. U FWD a AWD to značně snižuje nedotáčivost.
koukal jsi nekdy jaky ma rozlozeni vahy SX na napravach?
This gives me 57/43 weight distribution. I'd say at BEST if you have an SR it would be 55/45 with similar car to mine. Basically my car at time of weigh in has nothing under the dash except wires, 3/4 tank of gas, no sound deadning and two front seats with stock steel wheels. This of course is on an S13 hatchback.
RB 240sx ma 57/43, coz neni tak spatne
Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti
Napsal: 14.07.2010, 16:55
od blázen
tomu se moc nechce věřit ta prdel u SX je fakt lehká
Re: 4WS? Vyhody/nevyhody-pro/proti
Napsal: 14.07.2010, 16:57
od Mirek
ten borec co to pise s tim byl na vaze, nevim teda jake RB, ale je to i s baterkou v motorovym prostoru.. Je potreba si uvedomit ze podstatna cast RB s prevodovkou je za napravou a ne pred. Takze vaha jde ke stredu.