Stránka 1 z 3
Chlazení paliva
Napsal: 21.12.2006, 14:22
od Idaho
uvažoval jste nekdo o chlazení paliva? dal jsme heldat ale nenaslo to ani zmínku, neporbíralo se to už nekde? nemyslím ted vstřikování čehokoliv do smesi, ale proste chlazení benzínu.
Napsal: 21.12.2006, 14:27
od Mirek
Ted jde o to jestli to pomuze..jestli je teplota benzinu u motoru takova ze by to chlazeni nejak vyrazne prispelo...ale za pokus by to mozna stalo...
http://www.flex-a-lite.com/auto/html/fuel-coolers.html
Napsal: 21.12.2006, 14:34
od Mirek
by se dal pouzit chladic oleje od diferaku treba? S13 ma velkej..ale S14 mela mensi mam pocit .)
Napsal: 21.12.2006, 14:54
od Idaho
věř mi že stálo
každopádne dík za info, vím o co jde, jen mne zajímalo zda sue tu nekdo nad tím už zamýšlel, porotže mi přijdete jako forum co je technicky dost na výši oproti jiným tady v Cr
- takže jsem spíš zjištoval jak má kdo řešeno atd..
Napsal: 21.12.2006, 15:33
od rozum
ted se ozve ta hloupejsi cast fora: k cemu je dobry chladit benal?
Napsal: 21.12.2006, 16:18
od kenivruh
To by ma teda tiez zaujimalo naco chladit. Plus benzin v nadrzi ma teplotu okolia takze uz sa nizsie vzduchom ochladit neda.
Napsal: 21.12.2006, 16:48
od blázen
leda by ho ohřívala zpátečka,..benzin jde přes lištu a ten co nejde do vstřiků jde nazpět do nádrže,ale nemyslim si že by se ohříval nějak závratně
Napsal: 21.12.2006, 18:19
od buky300zx
Nezohrieva benzin aj cerpadlo?
Napsal: 21.12.2006, 19:09
od Elviiis
No ja si taky myslím že se palivo ohřeje když ho tlačí čerpadlo ale nemyslím si že nějak závratně asi bych se co se ochlazení směsi týče zabíval vstřikováním vody jenž zatím co vím používá jen raddy ale já to taky zvažuju a když tak ostřik cooleru co2 nebo něčím jiným studeným.
Napsal: 21.12.2006, 19:14
od milonovo
V tomhle jsem taky bosej,ale selskej rozum mi říká že jestli poleješ sebevraha benzinem v zimě nebo v létě,bude očouzenej stejně,nebo se pletu?V zimě možná díky teplotě okolního vzduchu vyvine větší žár,ale teplota benzinu myslím není směrodatná.
Napsal: 21.12.2006, 19:22
od raddy
palivo sa chladi z rovnakeho dovodu ako sa chladi vzduch. je to pomerne casto pouzivana metoda, na nete je o nej vela informacii. Avsak treba si uvedomit ze paliva je len cca 1/14 z celkoveho mnozstva zmesi, preto jeho chladenie je menej ucinne ako chladenie vzduchu.
Napsal: 21.12.2006, 23:48
od Mirek
raddy píše:palivo sa chladi z rovnakeho dovodu ako sa chladi vzduch. je to pomerne casto pouzivana metoda, na nete je o nej vela informacii. Avsak treba si uvedomit ze paliva je len cca 1/14 z celkoveho mnozstva zmesi, preto jeho chladenie je menej ucinne ako chladenie vzduchu.
Ale vypada to jako nenarocna uprava, kam ho umistit ten chladic? Zase mi prijde zbytecny tahnout hadice nekam na predek a pak z5 ke klapce, vzhledem k vysledku...ale pokud instalaci chladice na palivo nic neztratim..tak proc ne. pujde mi pouzit chladic z S14 difu? viz
http://www.netboxhub.net/200sx/prodej/DSC00021.JPG
Napsal: 22.12.2006, 08:03
od raddy
problem je v tom, ze akykolvek sposob chladenia paliva ktory pouziva energiu z auta (elektircku, mechanicku) spotrebuje na ochladenie viac energie ako vyroby, takze vysledny efekt by bol hodne slaby.
Mam pocit ze na tento ucel sa instaluje chladic naplneny suchym ladom. Samozrejme ze akykolvek atmosfericky chladic by bol zbytocny, fungoval by len v serioznych mrazoch.....
Napsal: 22.12.2006, 08:11
od Idaho
blázen píše:leda by ho ohřívala zpátečka,..benzin jde přes lištu a ten co nejde do vstřiků jde nazpět do nádrže,ale nemyslim si že by se ohříval nějak závratně
bingo - delali jsme pár pokusů a práve ta spátečka ho dokáže ohřát až o 10stupnu, takže nejčasteji používaná je varianta chlazení zpátečky.
Napsal: 22.12.2006, 08:15
od Idaho
Elviiis píše:No ja si taky myslím že se palivo ohřeje když ho tlačí čerpadlo ale nemyslím si že nějak závratně asi bych se co se ochlazení směsi týče zabíval vstřikováním vody jenž zatím co vím používá jen raddy ale já to taky zvažuju a když tak ostřik cooleru co2 nebo něčím jiným studeným.
nevím jak to máte vy u 200sx ale třeba supra používá komponenty které jsou kovové a jsou přímo přidelány k bloku, takže tam nastává dost silné ohřátí paliva, navíc i lišta se docela zahřeje takže zpet do nádrže vracečkou v podstate proudí benzím ohřáty a ten okruh u motoru funguje v podstate jako prutokový ohřívač, takže dostat benzín zpet na teplotu okolí mi přijde jako docela dobrej nápad. Jinak pokud to vemu opet selským rozumem, tak cílem je získat chladnou smes, takže i když 1/14 smesi ochladím, pořád je to ochlazení, které se v té smesi projeví ( byt malinko ) ale je to další bodík k celkové teplote smesi. Chladiče paliva jsou kostruované tak že jsou v podstate tak težké jak je težká na trubka žebrování skoro nic neváží- takže oproti použití olejové chladiče jsou mnohem lehčí..
jinak to byla o de mne jen taková myšlenka, chtel jsem znát váš názor. vím že třeba u dieslu se to používá dost často.